søndag den 3. august 2014

Fødselsdag med genbrug, zumba og familie

Jeg havde fødselsdag i mandags, og jeg startede først og fremmest med at holde min første officielle feriedag. Når man har fødselsdag, skal man lave noget af det man godt kan lide. Derfor tog jeg ud i Starbucks for at forkæle mig selv med en kokos fraoouccino. Desvære var alt med kokos blevet taget af deres salgskort igen. Øv. Så blev jeg lokket til at smage en iced vanilla latté på kenyanske bønner, men den var da godt nok kedelig. Det eneste festlige ved den var den hilsen, der blev skrevet på mit krus.


Jeg drak den på vej til Blå Kors, for at kigge i genbrugsbutikker, er også noget af det, jeg holder mest af, så sådan en måtte jeg da omkring på min fødselsdag. De havde ikke alverden, men lidt blev det da til. 3 pudebetræk, en engelsk tallerken med fint mønster, 4 kage/pålægsgafler og en vintage selskabstaske. Jeg ved ikke om jeg nogen sinde får brugt tasken, men den var så lille og fin, at jeg tænkte, at det skulle komme an på en prøve.
 








Jeg nåede lige at slappe af på altanen en times tid, inden der stod Zumba på programmet. Jeg kan godt lide at træne på min fødselsdag. På en eller anden måde, virker det lidt overskudsagtigt, men jeg havde ikke rigtig planlagt noget på dagen, så jeg havde for længe siden bestemt mig for, at jeg ville til zumba, så det kom jeg.
 

 
Der var bare lige det ved det, at jeg om lørdagen fik lavet lidt om på mine fødselsdagsplaner, da det viste sig, at der ikke var den store tilmelding til den fødselsdagsfest, jeg skulle have holdt d. 2. August. Sådan går det nogle gange og det er ulempen ved at have fødselsdag i sommerferieperioden, men så blev der i stedet for mulighed for at ændre lidt på programmet, således at de gæster som kunne komme, kom på selve dagen, hvor jeg havde fødselsdag. Derfor sad gæsterne og ventede på mig, hjemme på mine forældres adresse, da jeg kom fra Zumba. Jeg nåede lige et lynbad og så var jeg klar. Vi grillede og hyggede på den overdækkede terasse, hvor min far tændte op i de mange olielamper, da det er så sjældent, at vi har sådan nogle hyggeaftener i familien efterhånden. Jeg fik lidt gaver og dem kan i se her under, men det var mest penge i kuverter, så nu må jeg vist tage mig sammen og få købt mig en ipad. Jeg begynder at se flere og flere grunde til at jeg bør anskaffe mig én. Aller helst ville jeg gerne købe den i bilka, da jeg har det bedst med deres kundeservice.... Så lige nu håber jeg på, at den kommer på tilbud hos dem, inden længe. Jeg fik også en stor Hortensia, Mad Men og en fin Hello Kitty perleplade.
 


 
(Min kusine har selv malet den fine sten med uglerne. Den anden sten fik jeg i fødselsdagsgave af min anden kusine, for mere end 10 år siden. Det malede ansigt er forsvundet, men alligevel har jeg gemt den. Til jul plejer den at få en nissehue på.
 
Jeg var hjemme omkring kl. 23:30, hvor jeg begyndte at flytte rundt på blomster og planter ude på altanen, så de ikke ville stå i direkte sol mens jeg var væk. Tirsdag tog jeg nemlig på en mini ferie til København og satsede på, at mine planter ville overleve de 4 dage jeg var væk. Jeg lavede et improviseret selvvandingsforsøg til mine tomatplanter, som var dem jeg var mest nervøse for. Tirsdag morgen tog jeg afsted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar