søndag den 3. august 2014

Ferie i København med genbrugs app'en i lommen


Tirsdag tog jeg til København, for også at komme lidt ud at lufte vingerne, som de fleste andre, der har holdt sommerferie. Jeg har overnattet hos en veninde mens jeg har været der og allerede tirsdag aften, endte vi med at tage på en impulsiv sightseeing, hvor vi vist fik set det meste. Egentlig havde vi kun planlagt at tage ind til byen at spise, men vejret var godt, så vi gik rundt i byen. Først var det selvfølgelig Strøget og de hyggelige sidegader, vi fik set. Selv om de fleste butikker havde lukket, var der simpelthen så meget liv i gaderne. Det er den kultur jeg savner i Aalborg. Når klokken er 18:00 i Aalborg en tirsdag aften, er der bom stille og gaderne ligger øde hen. Så kedeligt. Jeg elsker simpelthen når jeg kan mærke liv og stemning i gaderne.
 
Stemningsbilleder fra en 6km lang aften promenade i København
 





























 
I onsdags kom jeg i tanke om min genbrugsbutik.nu app og fandt et par butikker på Istedgade. Den ene havde lukket og den anden havde kun tøj, men på vejen kom jeg forbi en sjov antikvar, som havde sat en masse møbler på gaden og borde med små finurlige ting. Jeg fandt en sød lysestage til julelys, som jeg købte til 20kr.





 

Jeg bevægede mig mod Gl. Kongensvej, i håbet om at finde et par genbrugsbutikker der. Den ene var lukket, så jeg valgte at lade det stå hen i det uvisse, om den anden også holdt ferielukket, men på vej der hen, stødte jeg på en sjov butik, hvor de solgte vintage kjoler, eller kjoler, som var syet om. Selv om jeg ikke går i store skrudkjoler, var jeg nysgerrig nok, til at gå ned i kælderen på hjørnet af Kaalundsgade og Vesterbrogade.


 
 

Jeg fandt også de "sædvanlige" genbrugsbutikker, jeg ynder at komme i, når jeg er i København. Ved Kultorvet fandt jeg 4 søde børnebøger i Kirkens Genbrug, men Ringens Herre på tysk, lod jeg stå på en hylle til 15 kr.


 

I Røde Kors konstaterede jeg, at de stadig ikke havde fået solgt den fine selskabskjole.

 
Hos Episode har de stadig mange sjove ting, men jeg købte ikke noget.
 



  Jeg har udviklet en ferie kaffe trang, som min mor og fandt pludselig mig selv købende kaffe både her, der og alle vegne. 7/ Eleven giver gratis kaffe, hvis man henter deres app, så de gav gratis kaffe på rådhuspladsen.


I Torvehallerne købte jeg latté
Hos Coffee Collective



Der var stemning i Kongens Have, som jeg også lige måtte suge til mig, da se senere på aftenen viste Gyserfilm.
 






Og nå ja... Så shoppede jeg side om side med Pamela Andersson i Magasin.
 


Inden jeg tog hjem fredag eftermiddag, inviterrede jeg min veninde og hendes søn til en tur i "Den Blå Planet," da jeg endnu ikke havde besøgt det. Der var mange fine fisk, men jeg havde forestillet med, at det var meget større. Det gode ved Den Blå Planet er, at det ligger lige ved siden af lufthavenen. Eller dvs. man skal lige gå 20 min. ned til metroen, som man skal tage med til næste station og så er man der. Derfor passede det fint, til sådan en smuttur, inden man skal med flyveren hjem. De har skabe, som er beregnet til kufferter, så sådan et lånte jeg til min trolley, i mens vi var der inde.
 

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar