lørdag den 16. august 2014

Jeg finder stadig ting tingeling

I går var jeg så heldig at nogen havde sat en kasse med blandede køkkenredskaber ved siden af containeren. Når folk gør dette, har jeg en formodning om, at det er fordi de håber nogen kommer forbi, som kan gøre brug af tingene, så de undgåer den grusomme container død.

Det var lidt en blandet landhandel, så jeg nøjedes med at fiske et par ting op af kassen. En af dem var noget af et scoop. Der lå nemlig en rigtig fin, gammel kaffekværn, som så ud til at virke endnu. Jeg er dog kommet i lidt af et dilemma, da jeg jo samler på ting med en snert af retro over sig, hvor jeg nok vil mene, at denne kaffekværn har et mere antik look over sig. Jeg kan se, at disse kaffekværne bliver solgt for 200-600kr., så hvis jeg sælger den, vil jeg nok kunne lave en lille skilling. Men den er jo så fin!! Så det ender sikkert med, at jeg ikke kan nænne at sælge den. Det må tiden vise.

  
Jeg fandt også dette sjove penalehus med 3 lag. Det føles næsten, som om jeg selv har haft sådan et, da jeg var lille. Desværre er penalehuset slidt i kanterne, men det emmer jo af 1970'erne, så jeg kunne ikke nænne, at det skulle lide den grusomme container død.
 




 
Hjemme på vejen var det som om, at nogen havde set det nye program på TV2. "Mit Genbrugshjem." Ihvertfald havde de sat nogle ting ud på fortovet med dette budskab. Der var et bordfodboldspil samt en racerbane. Ved ikke om nogen har hentet det, men jeg slæbte det ihvertfald IKKE med hjem. Håber nogle andre får glæde af det.
 
 
I dag bestemte jeg mig for at tage ind til byen. Jeg havde håbet, at det nye "Retro" blad var landet i Aalborg, men det var ikke havnet i butikkerne endnu. Æv. Heldigvis fik jeg da lidt ud af min tur til centrum. Jeg nåede nemlig i 6 genbrugsbutikker. Jeg købte 4 juleplatter til 10kr. pr. stk. hvilket er det billigeste jeg har set dem til. Sidste jul havde jeg en idé om, at jeg ville følge trenden og farvelægge juleplatter. Men det blev ikke til noget. Men nu har jeg da et par stykkker at forsøge mig med i år.
 

 
Jeg købte også et grønt dynebetræk med to hovedpudebetræk.
 


 
Bogen om Timmerlis er lidt sjov, for det viste sig, at det var Kamma Svensson, som har illustreret den. Kamma Svensson er damen, som har designet printet på de gamle kagedåser fra IRA, som jeg har til at stå til pynt i stuen. Jeg har sat bogen til salg i min facebook gruppe.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar