søndag den 10. august 2014

Til loppemarked i fjordbyen

 
Fjordbyen er et sted, som man kan kalde en blanding af Christiania og almindelige kolonihavehuse, som ligger nede ved Aalborg fjord. Her af navnet "Fjorbyen." Jeg kommer somme tider til, fejlagtigt at kalde det "Skurbyen," men skurbyen er noget helt andet. Nemlig nogle skure, bygget til hjemløse, et andet sted i byen. Fjordbyen huser mange forskellige slags mennesker og alle har de indrettet sig forskelligt, hvilket får atmosfæren til at minde lidt om Christiania. Hvert år holder de et loppemarked og det var det, som jeg var til i går.
 

  
 (Egholmfærgen, som sejler frem og tilbage, så dem der bor på Egholm også kan komme på fastland en gang i mellem)
 

 
















 

 
På trods af skiltet ved det ene hus, lykkedes det mig nu, at gøre nogle fine køb alligevel.
 


En lampe uden skærm, så jeg kunne bytte min kedelige IKEA lampe ud, med en lidt mere original standerlampe til min røde skærm. En cirkuskagedåse, en kagedåse med et sjovt motiv, et æsel, "En vild pjækkedag" på dvd, en sød rangle, en andefamile og bedst af alt, et askebægerstativ med bladholder. Jeg har sådan et stativ i forvejen, men det har stået nogle år på altanen og er blevet rusten. Den skæbne vil jeg ikke byde det nye.
 
 
 


(Askebægret har et par skår, men heldigvis kun på undersiden)
 
 (Burde vist smide nogle af de gamle hynder ud, men jeg går ind for komfort frem for udseende og har derfor ikke fået det gjort)
 

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar