mandag den 11. august 2014

Over fyldt bagagerumsmarked

I går gjorde jeg som jeg plejer om søndagen, når der er bagagerumsmarked. Jeg kom hjem fra Zumba, fik lidt at spise, smed træningstøjet i maskinen og startede den, så den kunne vaske tøjet i mens jeg var afsted. Allerede ved at kigge ud af mit vindue kunne jeg se, at der ville være rigtig mange mennesker på bagagerumsmarkedet, da der holdt biler parkeret over alt. Det viste sig også at holde stik.








 
Da jeg kom over til selve markedet, var det næsten ikke til at komme til. Der var alt for mange mennesker syntes jeg. Senere mødte jeg da også min moster, som gav mig ret. Der var flere mennesker end normalt og det var overhovedet ikke til at komme til. Jeg så et par mænd, som havde sat sig i græsset, fordi de godt vidste at det kunne tage lang tid, før deres koner havde gennem trawlet det store marked Min mor kom der op lidt senere, så vi fulgtes rundt. Jeg endte med at bruge 3,5 timer der. Jeg fandt kun lidt småtterier, men overhørte en sjov episode. En ung kvinde havde forelsket sig i en lille blender. Det var ikke så vigtigt om den duede, men da hun så den, fik hun pludselig den skøre idé, at hun ville have en enkelt guldfisk svømmende der i... Ja, ja.. Man kan få de særeste idéer, når man ser hvor meget forskelligt folk har haft stående! Det er det, som er så sjovt ved loppemarkeder og genbrugsbutikker. Det er som om tingene kan tale. Jeg ved aldrig hvad jeg kigger efter, men alligevel ender jeg som regel med at have købt et eller andet, fordi jeg alligevel syntes, at det var noget jeg kunne bruge. I går fandt jeg lidt småting.
 
 
En rund dug, 3 engelske køkkenredskaber, en Pondus sparebøsse, en træsøløve, nogle urtepotter, en stribet Marimint dåse og filmen "Portland.. Alt dette fik jeg for 47kr. Dåsen har adskillige buler, men jeg kan da ikke bare lade sådan en dåse stå, så jeg købte den alligevel. Søløven har intet stempel, så om det er en brio ved jeg ikke. Filmen købte jeg for 5kr, da nogle af scenerne er optaget, der hvor jeg arbejder. Og faktisk medvirkede jeg selv som statist, da de en mørk aften, skulle bruge en masse gymnasieelever, som statister i Jomfru Ane Gade. Det er godt nok lang tid siden jeg har set den film, så det bliver sjovt at gense den en dag. Søløven har jeg sat til pynt ved siden af min Brio klovn. For mig er det sjove trælegetæj næsten lige så fint som Kay Bojesens figurer.
 

 
Da jeg gik hjem, gik jeg omkring containergården, for at se, om der skulle være blevet sat guld ud. Jeg fandt et fint, gammelt uld/vattæppe i møbelcontaineren. Stoffet var blevet lidt slidt, men det var i meget bedre stand, end det uld/vattæppe, som jeg selv bruger på altanen, så måske er det nu, jeg skal skifte det gamle tæppe ud. Efter en tur i vaskemaskinen, må jeg se om det stadig er i ok stand, til at blive brugt, som altantæppe.
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar