mandag den 30. juni 2014

Dagens lopper fra Olsens bagagerumsmarked

Det var som om vejret ikke helt kunne bestemme sig i dag. Det var gråvejr og jeg tog da også min paraply med over på bagagerumsmarkedet i dag, da skyerne så faretruende ud. Det holdt heldigvis tørt. De folk som vælger at have en bod på Olsens Bagagerumsmarked, har den mulighed, at de kan melde afbud, hvis vejret er dårligt, helt uden det koster dem noget. Det tror jeg, at der var mange, som havde valgt at gøre i dag. I hvert fald var der ikke ret mange boder.





Jeg ved som altid, ikke hvad jeg leder efter, når jeg er der. Tingene skal tale tl mig og helst have en rimlig pris. Anita Wangel dåsen lå lige omkring min smertegrænse, prismæssigt, men da jeg ved, at der ofte forlanges endnu mere, slog jeg til. Den har fået et par ridser i farven, men den er fin nok til mig. Den lille Figgjo Flint underkop er så sød. Desværre var der ikke nogle store tallerkener, men kun 5 underkopper. Derfor valgte jeg, kun at købe en. Spisetallerkenen er fra Bavaria. Den var billig, så jeg købte den med hjem. Den søde Bibi elefant sparebøsse fra Himmerland sparekasse, måtte også med hjem, for hvordan kan man modstå de øjme? Spilledåsen var fin og virkede, så den købte jeg også. Den røde hjertebøtte stode på et bord, hvor alt ting kostede 5kr. Da jeg skulle til at betale, gav de mig en hel papkasse ned andre dåser med også. Jeg tog dem med hjem, men var faktisk i tvvl, om jeg ikke bare skulle smide dem i en container på vej hjem... Selv om den røde dåse med nødeknækkeren på er ret ny, beholder jeg ihvertfald den, da jeg synes den er ret sød.
 

 
Jeg gik omkring containergården, men smed dem nu ikke ud. De kan jeg altid gøre en anden dag. Jeg fandt en rød  1 liters Rosti kande i containeren, som jeg tog med mig hjem. Det var vist dagens fund!
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar