mandag den 9. juni 2014

Grundlovsdag i Aalborg

På Grundlovsdag blev der holdt integrationsaften i Aalborg Zoo, med gratis entré for danskere med anden etnisk herkomst. Det var nok et forkert ordvalg, da integration i mine øjne betyder at folk fra andre lande bør mødes med danskere ( i dette tilfælde), så de kan have et fællesskab sammen. Min veninde er fra Polen, men har boet det meste af sit liv i Danmark. Det var hende, som havde fundet ud af. at der ville være grats entré fra kl. 18-21 på Grundlovsdag. Det var helt sikkert noget de havde arrangeret, fordi mange af de etniske danskere, måske aldrig før havde været i Aalborg Zoo og jeg følte mig da næsten også som den eneste dansker der inde. Men det glædede mig, at se de mange udlandske folk der inde, for det var et helt særligt syn. Noget man ikke ser i Aalborg Zoo, så ofte. Desværre regnede det, så jeg tror Aalborg Zoo alligevel kom til at tjene mange penge, på de regnslag, som de endte med at sælge rigtig mange af. Jeg måtte også give mig og købe et. Heldigvis regnede det aldrig så meget, at man fortrød man var kommet. Jeg elsker dyr og har læst til Dyreassistent, i den tro, at det da var nemt at blive dyrepasser i Zoo. Den drøm lagde jeg på hylden, allerede efter 2. semester, hvor det ikke var til at finde en læreplads. Her kommer nogle billeder fra aftenen i Zoologisk have. Vi nåede ikke omkring alle dyrene, men næsten.

Måske kan i se på billederne herunder, at jeg brugte en metode, som jeg lærte, da jeg var i praktik i Givskud Zoo, til at skabe bedre kontakt med dyrene. Hvis man sagte puster i dyrenes retning, bruger dyrene duften fra ånden, til at bedømme hvilken person de står over for. De bruger simpelthen deres lugtesans, til at bedømme, om de skal være bange for dig, eller ej. Jeg fik god kotakt med en elefant, en giraf og især Tapirene, som jeg kunne komme tættere på, var henne og snuse nærmere til mig. Det virker forresten også på hunde. Så er der en hund, der eks. er bange for et barn, så få barnet til at puste ganske svagt på hunden, så finder hunden forhåbenligt ud af, at den ikke skal være bange. Det virker dog ikke på os mennesker. Måske fordi vores lugtesans ikke er så god?!!











 
















(Falkeflyvning)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar