torsdag den 3. juli 2014

Kokos og Brasilien

Jeg har altid haft en svaghed for alt hvad der duftede af kokos. Når jeg har været ved grænsen, købte jeg altid chokolade med kokos med hjem fra Aldi og ja, da jeg var på Starbucks i Berlin, blev min kokos radar tændt igen!

Jeg drikker kaffe med kokos sirup og da jeg længe har haft showergel med Brasiliansk kaffeduft fra Yves Rocher, som min favorit i badet, tænkte jeg, at jeg ville prøve at mixe det med den nye kokos shower gel fra Palmolive og det dufter vidunderligt!
 
 
En anden af mine favoritter er banan og kokos fra Fruttini, som jeg køber i Tyskland.
 
 
Jeg tror at jeg denne sommer vil vælge kokos, som sommerens duft og derfor må jeg vist i gang med at få brugt noget af alt det jeg har stående i badeværelset med kokosduft.
 
 
 
Nu skrev jeg godt nok, at jeg plejer at købe chokolade med kokos i Tyskland, men for en uge siden, opdagede jeg, at Rittersport nu har lavet en version med kokos. Jeg køber aldrig Rittersport, men jeg var nødt til at smage og hold da op, hvor smager det godt! Kokos og chokolade smager lige så godt, som kokos og kaffe!
 

 
 
Da jeg var i Berlin i maj måned, kunne man nærmest ikke gå nogen steder, uden at støde på merchandise i forbindelse med VM i fodbold. Måske har du bemærket at jeg har brugt mit brasilianske stof, som baggrund for billederne her i indslaget. Det købte jeg i en genbrugsbutik i Aalborg for noget tid siden, da jeg tænkte at det måske kunne bruges til nogle karnevals kostumer en dag. Men det er også stort nok til at bruge som dug. Jeg kunne snildt dække op til en brasiliansk fest, bare ved at smide stoffet på bordet og bruge det som dug. I disse VM tider kunne jeg så servere snacks i form at Taffel chips med Brazilian bbq smag. Men de skuffede fælt. De smager ikke anderledes, end andre chips med bbq smag. Til gengæld kan deres chips med Holiday smag anbefales!
 

 
Havde jeg købt flere drikkedunke i Primark i Berlin, kunne jeg fylde dem med exotiske drinks. Men den anden dag fik jeg en smagsprøve på ProViva juice, da jeg var i Bilka og den gule farve gav drikkedunken liv og så smagte det godt. Flasken er til gengæld ikke så god at drikke af, men pyt. Den var billig og en sjov souvenir at tage med hjem, syntes jeg. ProViva er juice tilsat havreblanding, som skulle være godt for maven. Det var nemt at drikke, så folk skal ikke holde sig tilbage, hvis de har lyst til at smage det. Konsistensen er bestemt ikke for tyk.
 
 
 
Grundet min store passion for kokos, tænkte jeg at det kunne være sjovt at bage en kokoskage til min farmors fødselsdag i mandags.... Så det gjorde jeg. Opskriften fandt jeg her.
 


Jeg indrømmer, at jeg har fulgt lidt med i VM i fodbold. Ikke på sådan et plan, at jeg har tjekket tv programmet, for at sætte mig til rette i sofaen, for at følge med. Nej, de kampe eller halvlege jeg har fået set, har jeg set, når jeg tilfældigvis har fundet en kamp, mens jeg zappede og ikke fandt noget andet at se. Fodbold kan jeg nemlig holde ud at se. Tour de France, som er næst på programmet, kan jeg der i mod ikke holde ud at se. Derfor forudser jeg, at mit tv nok vil forblive slukket en del dage her i juli.
 
Det er lidt sjovt, hvor meget danske firmaer og butikker synes, at vi her i Danmark skal involvere os i VM i Brasilien, på trods af, at vi ikke selv har et landshold med. Carlsberg sælger 6 packs med det brasilianske flag, Taffel chips har lavet en variant med brazilian bbq og så sælger de havaianas alle steder. Sådan nogle købte jeg billigt for nogle år siden. De matcher de Capoeira bukser, som min braslianske zumba instruktør købte med hjem til mig fra Rio for nogle år siden. Brasiliansk fodbold er en ting, men jeg foretrækker nu brasiliansk musik og dans, hvilket nok er det, jeg først tænker på, når jeg tænker på Brasilien. Personligt synes jeg, at der er alt for lidt samba, axe og brasiliansk funk i VM!
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar