lørdag den 28. juni 2014

Sankt Hans i Østre Anlæg og en tur i Østerådalen

Mandag aften mødtes jeg med min veninde og hendes datter i Østre Anlæg, for at se Sankt Hans bålet. Jeg har ikke været til Sankt Hans aften i Østre Anlæg i mange år, så jeg blev ret skuffet over at se, at bålet ikke længere afbrændes ude på søen, da jeg husker netop dette, som noget  af det hyggeligste ved at fejre Sankt Hans, i netop Østre Anlæg. Jeg fik at vide, at det var 11 år siden, man stoppede den tradition.
 


 Der var workshops, hvor børnene gratis kunne lave en mini heks. Flere af dem valgte at brænde dem på bålet.







 

 
Foruden workshoppen, hvor man kunne lave en mini heks, var der gratis hoppeborg, klatrevæg, gøgl, snobrødsbagning og ansigtsmalng, så det var rent luxus at være barn sådan et sted! For de voksne var der musikalsk underholdning. Jeg må indrømme, at jeg ikke hørte båltalen, da jeg prioriterede at få en plads ved bålet, frem for at stå henne ved scenen og lytte til en mand, jeg ikke ved hvem var, men som vist nok boede  Øgade kvarteret (ved Østre Anlæg)..
 
 
 
I onsdags gik jeg igen hjem fra Fitnessworld på Gugvej. Ruten gennem Østerådalen er så skøn, for en gammel pigespejder som mig, som nok elsker storbyen, men også sætter stor pris på naturen! Denne onsdag fik jeg øje på en fiskehejre. Man må snige sig, som en anden papparazi, hvis man vil fotografere sådan én, for hver gang den fik øje på mig, fløj den længere væk. Men heldigvis nåede jeg at få et par gode fotos.
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar