søndag den 1. juni 2014

Bagagerumsmarked og EU valg

Dagen efter karneval var der både et bagagerumsmarked, nogle indkøb og et på kryds der skulle sættes. Jeg må virkeligt have været i søvnunderskud, for jeg faldt tidligt i søvn lørdag og vågnede først ved 12-tiden, så pludselig fik jeg travlt, hvis jeg skulle nå alle tre ting, inden bagagerumsmarkedet lukkede kl. 16. Heldigvis bor jeg i Skalborg, med alt inden for rækkevidde. Jeg kan ihvertfald se både Storcenter, Dyrskueplads og sportshallen, hvor der skulle stemmes, fra mit vindue, så jeg behøvede ikke bruge lang tid, for at nå omkring det hele. Da det var søndag og bussen ikke kørte til storcenteret, valgte jeg at tage cyklen. Først cyklede jeg i Storcenteret. Jeg manglede mad, efter min travle uge, hvor jeg var kommet hjem fra Berlin sent om torsdagen, så jeg skulle i Bilka. Efter Bilka cyklede jeg op til sportshallen, hvor jeg satte min cykel, for at gå ind at stemme til EU valget og Patentdomstolen. Jeg lod cyklen stå, mens jeg gik over på Dyrskuepladsen, som ligger lige ved siden af. Faktisk ligger nogle af sportsklubbens fodboldbaner på Dyrskuepladsen, så det hele passede så godt sammen.

Jeg kunne hurtigt se, at der ikke var så mange denne gang. Det er ikke sært, når halvdelen af byen sikkert lå med tømmermænd, efter et vådt karneval og nogle andre havde nok travlt, som mig, med at nå hen at stemme. Der var ikke så mange boder, som der plejer at være og heller ikke så mange besøgende. Jeg kom kl. 13:30 og oplevede, at folk allerede var begyndt at pakke sammen. Jeg fandt ikke rigtig noget. Jeg købte to små ting. En slange og en elefant. Slangen skal sendes til Ishøj, over til sønnen hos den veninde jeg boede hos, mens jeg var  København tidligere på måneden. Jeg lagde nemlig mærke til, at han legede med sådan nogle plasticslanger mens han badede. Elefantranglen var bare så sød, at jeg måtte købe den. Jeg har ikke bestemt mig for, om jeg skal beholde den, eller sælge den.



 


Da jeg slog det sidste billed op på instagram, var der en, som bad mig købe pladen for hende og hub var meget lykkelig, da hun lidt senere kom forbi, for at hente den. New Kids On The Block, er jo meget aktuelle i disse dage, hvor de netop har været på Europa tourne.

Hos en af de sidste boder, faldt jeg over to rigtig søde væglamper. Det var de yndlige gule lampeskærme jeg faldt for. Jeg spurgte på prisen og var simpelthen nødt til at købe dem. 50kr. pr. stk. Det er jo ikke mere end hvad genbrugsbutikkerne tager for en lampeskærm alene, så jeg slog til med det samme. De ville matche min standerlampe fint. Da jeg betalte, fik jeg at vide, at de skam virkede og først da lagde jeg mærke til snorene. Man trækker i snoren for at tænde og slukke lampen.Den ene snor skal have lidt hjælp, men den virker! Jeg tror at snorene er blevet skiftet ud, for det er nogle virkeligt fine kugler, der hænger i dem. Jeg burde nok have pudset de fine "holdere," som lamperne sidder på. Jeg er sikker på, at de sagtens kan blive fine og ensartede i farven. Men tiden har ikke været til det endnu, så det må vente lidt endnu.

 





Egentlig vil jeg gerne have dem sat op, ved siden af hinanden, ved min sofa, men så skal jeg have en handyman op og bore huller igen. Derfor har jeg midlertidigt hængt dem op, over mit tv. Der hang mine store blomster-lysestager før, men nu har jeg de nye lamper der, ind til videre.
  
Jeg er blevet inviteret med til Hjallerup Marked i morgen. Min veninde mener, at vi nok kan gøre nogle gode køb, når nu det er den sidste dag. Jeg har da somme tider fundet nogle fine ting der oppe, så det bliver spændende at se, om der er noget tilbage, når vi kommer. Der er også "Lopper på havnen" igen, så jeg vil se, om jeg også kan nå omkring havnen. Hjallerup Marked lukker kl. 13, så der er da et par timer inden de lukker af, nede på havnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar