tirsdag den 3. juni 2014

Hjallerup Marked og Lopper på havnen!

Egentlig havde jeg snakket med min veninde, om at tage markedsbussen til Hjallerup Marked i lørdags, men da vejret ikke rigtig kunne bestemme sig, i hvilken retning det ville gå, droppede vi det. Om aftenen ringede min veninde så til mig, for at høre om jeg ville med der op søndag formiddag, hvor vi kunne få kørelejlighed der op.

Vi var der oppe ved 10-tiden, hvor der allerede var ved at være en del folk der oppe. Vi havde min venindes 4-årige datter med, så vi brugte en del tid, ved tivoliet, som jeg normalt ville springe over. Tiden gik ved karusellerne, så vi nåede ikke omkring alle gaderne med boder. 

(Først var vi omkring smådyrene, hvor vi hilste på dette langhårede marsvin)
 




 


Alligevel kom vi da omkring 3-4 boder med lopper. Jeg fandt dog ikke noget af interesse og tog tomhændet hjem igen, ved 14-tiden.







Der var lige akkurat tid til at nå ned på havnefronten, til "lopper på havnen." Vejret var pragtfuldt og der var rigtig mange mennesker, som havde fundet vej til både lopperne, basketball banen, parken og havnen. Lopperne på havnen var det sædvanlige... Tøj, tøj, tøj og sko. Kedeligt i min optik!!! Heldigvis var der også en lille gade med retro ting denne gang. Der var i sær en ting, som skilte sig ud fra "normal retro." Noget som jeg har ledt efter længe. Noget, som jeg har ønsket mig længe. Noget jeg har forsøgt, at genskabe længe. Nemlig en "fold selv" Karoline ko!! Først lod jeg som om, at jeg ikke så den, da jeg gik ned gennem rækken med de 4-5 retro boder. Da jeg gik tilbage, var jeg nødt til at spørge efter prisen. Den stod lidt diskret i mængden af andre ting på bordet, så man ville sikkert kun ligge mærke til den, hvis man var samler, som mig! Den kostede ikke alverden, så jeg måtte naturligvis have den med hjem! Jeg kan ikke nænne at folde koen. I stedet for, vil jeg kopiere den, så jeg stadig kan folde et par køer, mens jeg sætter originalen i en ramme.


 

Da jeg betalte, fik jeg øje på noget service af stellet fra Figgjo. Det med de søde blå blomster på. Der var både kopper og underkopper, samt en middagstallerken. Jeg købte tallerkenen med hjem. Nu har jeg en middagstallerken, en skål og en flødekande i det mønster. Jeg bruger sjældent andet end mine cirkel kaffe café glas. Derfor lod jeg kopperne stå.
 


Stemningsbilleder fra den første sommerdag (1. Juni), på Aalborg Havnefront.
 
 


 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar