torsdag den 27. februar 2014

Travle dage med to ting jeg elsker at lave!

Det har virkeligt været en travl uge og desværre er jeg ret medtaget, af en omgang pre-forårsforkølelse. Jeg ville ønske jeg kunne sige, at jeg var i bedring, men hver dag vågner jeg op, mere snottet end dagen før. Øv! Derfor tog jeg i dag en beslutning om, at tage tidligt fri fra arbejde, så jeg i stedet kunne tage hjem og slappe af og forberede nogle ting til i morgen. Før jeg fortæller jer, hvad jeg skal i morgen, skal i lige have at vide, hvad jeg har lavet de sidste par dage.

I 2010 startede jeg med at dyrke zumba. Dengang var det en super dygtig, brasiliansk instruktør, som bl.a. også arbejde for den kongelige balletskole. Det var en fantastisk instruktør. Desværre skildte vores veje da også, fordi han var så populær. Ikke blot i Danmark, men i hele verden. Heldigvis har vi formået at holde kontakten ved lige, så han altid lige stiller sigselv til rådhed for os, når han en sjælden gang er hjemme. For øjeblikket arbejder han i Norge, men vi har ikke haft mulighed for at lave noget med ham siden Juni sidste år, så glæden var stor, da han annoncerede, at han var hjemme i et par dage i denne uge. Uheldigvis faldt det sammen med min forkølelse, men det kan heldigvis danses væk. Eller?

Tirsdag blev en meget lang dag. Først 8 timer på job, så til 1 times zumba med det gamle zumba hold. Normalt ville jeg have blevet ved i 2 timer, men da jeg skulle ind at se ballet i AKKC kl. 20:00, var jeg nødt til at stoppe efter første time. Det er altid sjovt at mødes med det gamle zumbahold. Selv om vi ikke ser hinanden så tit, kan man ikke mærke det, når vi ses igen! Det samme gælder vores instruktør, som dog har anlagt sig en del norske udtryk, frem for de danske. Der findes ingen instruktør i byen, som har samme evne som ham, til at få os til at hoppe der ud af, som om vi aldrig har lavet andet, på trods af at vi er en broget flok, som spænder folk fra 20-70 år. Det er nemt at mærke forskel på hans zumba og den zumba jeg ellers går til, når han ikke er i byen. Der er meget mere energi i det og selv om vi da også danser salsa, hip hop og laver squats i det zumba jeg går til i Fitnessworld, så kan jeg mærke, at det niveau mæssigt, kun svarer til 1/10 af det han får os til. Derfor er hans zumba meget mere effektivt, men desværre også en sjælenhed at få lov at nyde godt af!
Efter zumba tog jeg ind til centrum, hvor jeg mødtes med min mor, som jeg havde inviteret med ind at se ballet.Vi skulle se "Svanesøen" opført af det russiske national teater.

(Beklager billedkvaliteten, men jeg ville ikke forstyrre forestillingen med mit store kamera, så jeg brugte mobilen.)


  

 

Vores pladser viste sig at være blandt de bedste. 8 række midt for, med perfekt udsyn til scenen og endda lidt udsyn til orkestergraven, hvor de spillede Chakowski's svanesø for fulde gardiner, i mere en 1½ time. Heldigvis var der en pause i midten af stykket, for ellers tror jeg nok, at der havde været potentiel fare for, at jeg var faldet i søvn. Det havde virkelig været en lang og hård dag, så jeg kunne godt mærke, at min koncentration til tider forsvandt bag lukkede øjenlåg, men jeg holdt ud. Og hvor var de dygtige. Jeg tror jeg talte 21 dansere på scenen, når de var flest. Wow, hvor var det stort. Så mange havde jeg ikke drømt om, kunne danse på én gang. Og hvor lød det godt, når man fra min plads, kunne høre de mange "klak, klak, klak, klak" hen over scenen, når de mange ballerinaer kom op på tå. Men av, jeg kunne ikke lade være med at tænke på, hvor ømme deres fødder og ikke mindst tæer måtte havde det. Jeg selv havde fået mindre brændmærker og afslidt hud under fødderne, af den times zumba jeg havde været til.

 
Det tyder på, at jeg nu har slidt mit trejde par zumba sko op. Mine svage ankler har desværre brug for mere stødabsorbering, end de fleste almindelige danse sneakers tilbyder, så der er ikke så meget at vælge i mellem. Grundet mine ankler, foretrækker jeg helt klart, at holde mig til den sko, som jeg ved er god, til min fod. Men efter de sidste par dages hårde træning, er det klart, at skoene er slidt op inde i, så jeg ikke længere kan holde balancen i dem. På tå kommer jeg ihvertfald aldrig. Jeg var hjemme igen kl. 22:45, pakkede tasken til næste dag og hoppede direkte i seng! Sikke en dag.

I går havde jeg fri en time før, så jeg valgte at tage på en lille genbrugstur i Ø-gaden og Vejgaard, inden jeg skulle mødes med de andre, til zumba kl. 17:00. Der er nok mange, som mig, der ikke kommer så tit i Ø-gade kvarteret i Aalborg, men der inde ligger der faktisk 2 små genbrugsbutikker. Den ene er DUI Genbrug ( DUI Leg og virke) og den anden er en lille privat loppebix, som af og til har nogle sjove ting. Først gik jeg i DUI, hvor jeg fandt 2 sæt ens dynebetræk og en rød fletbøjle. Der er efterhånden sjældent at finde to sæt ens betræk, så selv om det ikke er de mest skarpe farver, kan jeg godt bruge lyselilla og lyseblå blomster, selv om jeg drømmer om at finde nogle i stærke nuancer.
 

 
 
I den anden genbrugsbutik fandt jeg ikke rigtig noget, men det var som altid sjovt at kigge inden for i den noget rodede butik. Jeg tror at de fleste kunder i butikken bor i Ø-gade kvarteret og bruger butikken til at komme ned og få en kop kaffe og en sludder med indehaveren. Derfor kan det til tider være sværet at komme omkring nede i den lille kælder. Men hyggeligt er der.

 
Jeg tog bussen videre op mod Vejgaard Torv, hvor jeg igen kiggede ind hos Røde Kors genbrugsbutik, uden at finde noget. Da jeg gik i Mission Afrika genbrug, måtte jeg bruge lang tid, for at udfylde tiden med noget, inden jeg skulle til Zumba. Selv om jeg kiggede alle ting i butikken meget grundigt efter, fandt jeg ikke noget.
 
Efter to timers intens zumba, var min krop godt brugt og jeg kunne ikke vente med at komme hjem, I dag stod det klart for mig, at min forkølelse ikke havde godt af at stå i træk til zumba, eller at gå i gennem Vejgaard i 20 min. mens jeg ventede på bussen. I morges kunne jeg også mærke at mine zumba lår var ømme, som de ikke har været i lang tid. Jo, det er faktisk en skøn fornemmelse, men også så forbandet ærgeligt, at jeg ikke kan holde det ved lige uden vores gamle instruktør i byen. Nej, der må hårdere metoder i brug! Træningen kan jeg ikke gøre så meget ved, men min forbrænding kan jeg sætte i gang. Jeg válgte at tage tidligt fri fra arbejde i dag, så jeg kunne kumme hjem og hvile og pleje min forkølelse. Jeg handlede ind til at lave hjemmelavede vitamin boostere. Æbler, appelsiner, bladsellleri, gulerødder og ingefær. Så skulle der da være lidt at starte ud med. Jeg har en saftpresser, men orker ikke al den rengøring der skal til, bagefter. Derfor blender jeg i stedet det hele, sammen med lidt vand og så kan det drikkes med et sugerør! Jeg skal nok komme med nogle flere juice opskrifter, når jeg får tid. Måske kan jeg nå at lave én juice i morgen, inden salsa.
 
Jeg var også lige omkring Dan Mission på Kennedy Plads. Jeg fandt egentlig ikke noget, men noget skinnende lilla stof (råsilke?) fangede min opmærksomhed på et tøjstativ. Jeg er jo lidt vild med det afrikanske/ etniske look og denne kjoledragt var så folt i farverne, at jeg valgte at købe det med hjem. Jo. Jeg drømmer om forår og har bestemt mig for, at gøre hvad jeg kan, for at komme i forårshumør. Så jeg var klar til at finde de 70kr., dragten kostede. "Det bliver 35kr." sagde damen bag disken.. Der var nemlig 50% på alt, pånær møbler. Så måtte jeg ligge kigge tøjstativer igennem en gang til. Der fandt jeg endnu en etnisk udseende kjolebluse, i blå. Lige min farve. 15kr. kom den til at koste. Da jeg kom hjem, prøvede jeg tøjet og kunne se, at jeg sagtens kunne bruge det hele!
 
 
 
 
 
Nu venter jeg bare på forår! Mit hår venter også på forår og solstråler, men nu har jeg bestemt mig for, at jeg ikke gider venter mere! Jeg må have min "blonde spray" i brug igen, efter mange års pause. Jeg trænger til, at der skal ske noget. Mit hår er blevet mørkt og fladt, af konstant at bruge hue i snart 6 mdr. Nu må det snart have en ende! Jeg vil have lyst og fyldigt hår om så jeg må snyde! Tørshampo på spray og i pulverform, er vist det jeg skal ud at have fat i snarrest! Jeg har set, at man kan få dem til billige penge, inde i "Normal" inde i centrum.
 
Jeg har bagt den kage, som jeg vil bruge til prinsessekage, så om lidt må jeg hellere se om jeg rent faktisk kan få det til at ligne en prinsessekage. I morgen er der nemlig en lille pige, som fylder 4 år og sidst jeg var sammen med hende, sagde hun "prinsessekage" til mig 1000 gange. Jeg vidste godt at det betød "Karoline, vi to skal bage prinsessekage," fordi hun syntes det var hyggeligt at bage kager hjemme hos mig i december. Nu skal hun have en prinsessekage på sin fødselsdag og så må jeg bage en sammen med hende en anden dag, når jeg får mere tid, for tid har jeg ikke meget af. Derfor må hun også vente til kl. 20 med at få den, da jeg lige skal til to timers salsa inden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar