mandag den 17. februar 2014

Finurlige vejrfænomener

Jeg har ventet længe på det helt rigtige motiv at afprøve mit nye kamera på. I morges da jeg mødte på jobbet, var det første jeg gjorde, at sætte tasken på bordet, hive mit kamera frem og suse ud i kulden, for at fotografere. For mit motiv var endelig kommet frem fra sit skjul. Månen! Jeg har tit siddet i min sofa og fotograferet månen, når den har hængt ude for an mit vindue. Men i dag var det næsten som at se en gammel ven, da jeg har ventet længe på at få lov at afprøve mit nye kamera. Og værs'go. Her kan i se hvad mit kamera fangede kl. 6:30 i morges!

 

 
Et par timer senere, var det en regnbue, som hang flot på himmelen. Her må jeg indrømme, at kameraet i telefonen er noget nemmere at komme til, end mit nye kamera. Derfor vil størstedelen af mine billeder muligvis stadigvæk blive taget med min mobiltelefon.


Da jeg kom hjem til bragende solskin, fløj jeg hen til termometeret, for at tjekke temperaturen på altanen. Da jeg så at den lige nøjagtig havde rundet 18 grader, måtte jeg altså bare der ud. Jeg brugte 5 min. på lidt klargøring, så jeg lige nøjagtig kunne få plads til at sidde og nyde årets første kop kaffe der ude. Da jeg sad der i min røde "Skopa" stol, kunne jeg pludselig se, at køletasken jeg købte i lørdags, kunne anvendes som et lille bord. Der mangler stadig meget klargøring, før altanen kan kaldes helt forårsklar, men med to-cifrede temperature, skal det nok blive ordnet inden længe!

 
 
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar