lørdag den 1. februar 2014

Retroblomster

Min veninde er lige flyttet i ny lejlighed. I den forbindelse, har hun været ved at sortere lidt ting fra, som hun ikke længere havde behov for. Vi har ikke samme stil hvad boligindretning angår og jeg tror ikke helt, at hun kan se, hvad det er jeg præcis falder for, eller hvad der er retro. Men, nu har hun efterhånden kendt mig i mange år og det ser ud til, at hun endelig forstår hvad det er jeg kan lide. Ihvertfald forærede hun mig to sæt sengetøj, med klassiske retroblomster. Det er ikke de store og farverige blomster, men en lidt mere dæmpet udgave. Hun havde engang fået dem foræret, men har aldrig brugt dem, da det ikke var hendes stil. Men nu skal de nok komme i brug hos mig! Synes at de matcher mit sengetæppe (gardin) ret godt.



Den anden dag faldt jeg for et blomstret fad hos Danmission i Niels Ebbesensgade. Jeg var lidt i tviv om jeg kunne lide de farverige blomster, men lod det komme an på en prøve og nu synes jeg pludselig, at det er så yndige nogle blomster. Og minder de ikke lidt om blomsterne på sengetøjet?
  
 
I dag har jeg været til fødselsdag hos min mormor. På hendes køkkenbord havde hun en lille yndig Erik Kold smørboks stående. Tænk, jeg synes aldrig jeg har set så lille en Erik Kold box før. Mormor var så sød, at lade mig få den med hjem. Den er skøn. Nu skal jeg bare havde fundet ud af, hvad jeg skal putte i den.


Mormor har også en rød Erik Kold bøtte med striber. Mon ikke hun vil gå med til en byttehandel, så den en dag kan flytte hjem i Karolines røde køkken? Jeg har en blå og hvid magen til, som hun kan vælge i mellem. Nu må jeg også snart til at få sorteret i mine Erik Kold bøtter, så jeg kan få nogle sat til side på min salgsgruppe på facebook  (retro for sale). https://www.facebook.com/groups/343689439106352/
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar