mandag den 6. april 2015

påskepynt og kyllinge cupcakes

Så er påsken ved at lakke mod enden. Jeg kan slet ikke forstå, at der allerede er gået 9 dage, siden jeg var på arbejde... Tiden er simpelthen gået så hurtigt. Heldigvis har jeg et par feriedage tilbage i denne omgang, samt 3 dage mere, i løbet af måneden, så April måned, bliver en af de bedre i år.

Jeg lovede at vise jer min påskepynt, så her kommer lige nogle billeder.

(Jeg lavede kaffefilterholderen om til karseholder, ved at "lappe" hullet i bunden med pap og sølvpapir)







I går var jeg hjemme hos mine forældre og spise. Jeg bagte banan cupcakes, sa jeg havde haft en påske-idé i et par uger, som jeg endelig kunne få afprøvet. De blev rigtig gode, så jeg vil da lige dele opskriften med jer.



Banan cupcakes med chokolade og citron frosting

 (Opskriften er til 12, men jeg fik 20 ud af den)

  • 2 æg
  • 150 g sukker
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 200 g hvedemel
  • 2 tsk bagepulver
  • 125 g smør (flydende)
  • 2 modne bananer
  • 100 g god mørk chokolade
  • Pisk æg, sukker og vaniljesukker hvidt og skummende. Bland hvedemel med bagepulver. Rør mel og smeltet afkølet smør i æggemassen sammen med moste bananer og grofthakket chokolade.
Hæld dejen i cupcakeforme (2/3 del af formen fyldes) og bages på 200 grader i15-20 min.  på midterste rille 

Citron-vanilje Frosting

100 g. smør (lurpak)
200 g. Flormelis
2 tsk. vaniljesukker
Saften fra 1/2 citron
Gul frugtfarve (jeg bruger gul food color fra arabisk købmand, da det giver mere farve)

Jeg sprøjtede frostingen på, med en tyl, som gav et fluffy og fjeret udtryk. Klippede hvide lakridspinde over og brugte dem som øjne og stak en orange lakridspind i, som næb.

Bon apetit!

Jeg håber i alle har haft en rigtig god påske.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar