lørdag den 25. april 2015

3 loppemarkeder på 1 lørdag

Det er en årlig begivenhed, at jeg tager med mine forældre til loppemarked på Filipskolen. Filip skolen er en kristen friskole i Aalborg og deres loppemarkeder har førhen været blandt byens bedste. Min højt elskede sovesofa i stuen, er købt på et af deres loppemarkeder, for mange år siden. Nærlæser man de små ugeaviser, hvor loppe annoncerne står i, ville man kunne se, at de i år havde valgt at starte en halv time tidligere end normalt. Kl. 9:23 stod vi i kø, sammen med de andre. Det var helt nyt og noget frustrerende, at alle stod i den samme kø, da deres tidligere loppemarkeder altid har været direkte adgang til 4 forskellige døre på skolen.


Kl. 9:30 startede kaoset, for ikke nok med at klokkeslettet var ændret og kømetoden ligeledes var ændret... Næh nej, de havde da også lige valgt at bytte om på de lokaler, hvor de forskellige lopper var. Jeg blev så frustreret over at være gået direkte ind i rummet med de dyre lopper, som jeg plejer at gemme til efter jeg har set de almindelige lopper i lokalet ved siden af. Heldigvis blev jeg i rummet og fik øje på en Ancher Iversen pottedame, en Erik Kold bøtte og nogle små bordskånere. Det var de eneste lopper jeg købte. Der var simpelthen ikke til at komme til for mennesker, men efter at have set det hele efter 3 gange, fandt jeg simpelthen ikke mere. Jeg sluttede lige af med at runde gymnastiksalen, som de havde lavet tøjafdeling i. Det var ellers hidtil i en lille kælder. Jeg orkede ikke at kigge efter andet end sengetøj og duge. Jeg fandt ingen ting.







(For 4 uger siden købte jeg den lille Ancher Iversen pottrdame)



Efter Filip skolen, tog vi til et loppemarked på Trekanten. Der var ikke meget at komme efter, men en halskæde købte jeg med hjem.



Vi rundede lige et tredje loppemarked, inden vi tog hjem. Kærby Hvilehjem skal omdannes til asylcenter og derfor blev der solgt ud af inventaret. Der var ikke meget, men jeg købte 5 små urtepotter og en lille zink balje, som jeg regner med at så noget i. Mon det er for lille til spinat? Tror det skal komme an på en prøve.








Jeg fik købt nogle fine Fuchsia, som jeg havde set i Føtex i torsdags. Blomsterne er tilpas store, til at man kan se dem, selv om de hænger langt oppe, ude på mit repos. Jeg købte 2 mere, som jeg ind til videre har sat i 2 af de hvide potter, jeg købte i dag.



I skal også lige se, hvor fin min første Pilea er blevet med sin blomst i toppen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar