mandag den 20. april 2015

Første Bagagerumsmarked ved Aalborg Storcenter

Lige nu sidder jeg på min altan og nyder endnu en fridag. Jeg har friskpresset juice med her ud. I morges var jeg nemlig forbi Elgiganten efter en ny juicepresser. Jeg plejer at lave mine juice og smoothies i min suppemaskine, som fungere, som en blender... Men jeg må indrømme, at et glas ren, friskpresset rødbedejuice, virker mere tiltrækkende, end det tykke grumsede noget, jeg hidtil kun har kunne blende mig til. Jeg ved godt, at fibrene bliver sorteret fra, når man presser juice i en juicer, men jeg har planer om at bruge pulpen fra mine juicer, i min mad, så det ikke går til spilde. Jeg havde længe overvejet en juicer til omkring 800-1000kr, men er jo mester i at finde gode tilbud. Derfor blev det denne Sandstrøm juicer til 444kr, som jeg til sidst endte med at købe. Når det gælder køkkenmaskiner, har jeg efterhånden lært mig, jo flere watt, Jo bedre og da denne har 1000 watt, ligger den vist fint med i toppen, på trods af sit måske ret ukendte navn.


For at lave plads til min nye juicer, var jeg nødt til at ryde lidt op på køkkenbordet ved mit køkkenvindue. Pladsen var i forvejen ret trang, så det krævede lidt tid og opfindsomhed. Det er jo også der ude, jeg huser 8 af mine 9 Pilea planter. Jeg skulle alligevel også have lavet plads til gårdagens beskedne loppefangst.

Da jeg havde været til Zumba i går, tog jeg bussen direkte til Aalborg Storcenter, for at se det første bagagerumsmarked afholdt der ude. Parkeringshuset er forholdsvis nyt, så der må være nogen, som har fået en idé til, at man måske ville kunne lokke nogle nye folk til markedet, end ellers. Forrige søndag blæste det så meget, at både tøjstativer, borde osv. blæste omkuld for sælgerne på Dyrskuepladsen. Det kan man undgå ved et indendørs bagagerumsmarked.

(Bus 1 holder lige foran Aalborg Storcenter)





Har i set artiklen om Gøltrolde i det nye Retro blad? Ham her samler ikke på Gøltrolde, han sælger dem kun. Og han har lige haft dem udstillet i byen Gøl, grundet deres 100 års jubilæum.


Det var stort set den samme flok brogede sælgere, som man ser på de andre bagagerumsmarkeder, der var bare ikke så mange af dem. Derfor var det lidt skuffende. Jeg fandt en lp, hvor coveret var gammelt og slidt, alligevel havde denne lp affektionsværdi for mig, da jeg synger kor på en af sangene, sammen med resten af min "børnehave" tilbage i 80erne en gang. Dog købte jeg den ikke, da hun forlangte 30kr for den. Jeg har i forvejen en lp, så for 30kr synes jeg godt, at man i det mindste kunne forlange et cover i ordenlig kvalitet. Lp'en hedder forøvrigt "Fra alle os - til alle jer" og har blandede julesange med bla. Jarlen, Shubidua og Cello, som vi sang børnekor for.
Mit eneste køb blev denne Cirkeline/ mariehønedåse fra Emsa. Jeg har fået en del af dem af min mormor i sin tid, men da det ikke er hver dag man støder på dem, købte jeg den med hjem til samlingen.




Nu kunne det være rigtig fedt, hvis jeg kunne vise jer, at min hjemmegjorde bordplade ved mit køkkenvindue, altid så så pæn og rydelig ud. Men virkeligheden er en anden! Sådan må det naturligvis være, når man er samler med stort S, sætter pris på funktionelle køkkenmaskiner og forøvrigt også huser en mindre planteskole der ude. Så for at få plads til min nye juicer, krævede det en del omrokering. Og ja. Nu ser det sådan ud. Dåserne er forsvundet ind bag maskinparken og agerer hylder for mine pilea'er. Det er ikke kønt. Men det fungerer.





Nu vil jeg nyde solen en times tid eller to her ude på altanen, inden jeg tager afsted til 2 timers Zumba.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar