torsdag den 23. april 2015

onsdags genbrug

I går tog jeg bussen til Nørresundby, hvor jeg besøgte Kirkens Korshær, Blå Kors og Dan Mission. Der var ikke meget at komme efter, men lidt fine sager, blev det da til.

Hos Kirkens Korshær fandt jeg en lille, tysk porcelænsfigur, en pose mede cowry skaller og grønne glassten.



Jeg kigger sjældent efter tøj i genbrugsbutikkerne. Ikke fordi jeg ikke bryder mig om det. Jeg har simpelthen så meget tøj, at jeg ikke har behov for mere. Men da jeg så, at de havde halv pris på tøj, onsdag, torsdag og fredag, gik jeg alligevel på opdagelse. Jeg fandt da også en bluse (ikke fotograferet) og to sjove tørklæder. Eller dvs. det ene er vist snarrere en sharong, men pyt. Det gør den bare endnu sjovere, for med den størrelse, kan den bruges til lidt af hvert. Jeg faldt for de gule og grønne farver.



Hos Blå Kors så jeg et par urtepotteskjulere, da jeg kom ind i butikken. Egentlig er de slet ikke min smag, men i takt med, at min lejlighed begynder at minde om en jungle, kunne jeg lige se et par fine, grønne planter i dem. Jeg lod dem stå, ind til jeg havde set resten af butikken. Jeg var stadig draget af urtepotteskjulerne, som af en eller anden grund, mindede mig om et gammelt armbånd min mor har haft. Derfor kom de selvfølgelig med hjem. Det er svært at sige om de er nye eller "gamle," men de er enkle og fine.


Inden jeg tog bussen til Nørresundby, rundede jeg forresten Dan Mission på Kennedy Plads, hvor jeg købte inspiration til flere "retro" planter.


Hos Dan Mission i Nørresundby købte jeg en sjov dukke. Jeg samler jo på lidt af hvert og om denne dukke er afrikansk eller sydamerikansk er svært at sige, men hun kommer til at passe fint, side om side med mine andre farverige dukker.


Jeg købte også et sjovt alfabet spil. I stedet for en magnettavle har man vedlagt en form for ramme og en skumgummiplade og bag på brikkerne, har man sat et tyndt lag skumgummi. Skum på skum skulle åbenbart agere magnettavle og magnet. Sjovt. De fine tegninger er ret søde.





I morgen har jeg fri. Om jeg skal på genbrugstur eller ej, har jeg endnu ikke bestemt mig for. Men i hører nærmere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar