tirsdag den 28. april 2015

En heltemodig klunser

Vejret har været ret godt hele dagen. Store tunge skyer har hængt lige over hovederne af os, men solen havde magten. Igen i morgen skulle vi være heldige, at vejret holder tørt, men der venter regn forude. Derfor tog jeg en rask beslutning og cyklede ned i containergården med mit "haveaffald" fra altanen. Som altid, kiggede jeg i møbelcontaineren og ak. Det skar virkeligt i mit hjerte at der lå en høj teaktræskommode, som godt nok var malet, men stadig køn i afstemte røde og blå farver, tæppet på toppen pyntede nu ikke.




Havde den ikke været malet, ville jeg nok have gjort en indsats for at rede den. Men når man er alene og uden bil, var der ikke såmeget at gøre.

Der var også et fint kakkel sofabord

I mens jeg gik rundt i containergården med mit kamera, kom der en af de lokale klunsere, som nok havde håbet han kunne have gået rundt der inde alene... Da jeg blev ved med også at kigge i de 2 andre containere, spurgte han mig til sidst hvad jeg lavede. Så fik vi en sludder om hvor sørgeligt det var at se, alt det folk smider ud nu om stunder. Men som han sagde "de må jo have penge nok!" Selv stod han der i slidt tøj og kun to tænder i undermunden. Trist. Pludselig gik det op for mig, at nogle klunsere måske klunser af nød og ikke for at tjene tykt på folks affald!!? Mens vi stod og sludrede over containeren med metalaffald fik jeg øje på en lille bitte, men helt ubrugt, ting (stadig i sin indpakning), som jeg godt kunne bruge. Men ak. Jeg måtte give fortabt. Så spurgte han mig efter hvad det var, jeg gerne ville have fat i og så steg han resolut op blandt rustne griller, cykelskrog og andet skrot metal, for at rede en grydesvamp til mig! Jamen altså, sikke en helt. Jo, for sagen er den, at jeg har haft en pande til at stå i blød i et par dage, da den var blevet godt og grundig brændt på. Eller, det var maden ihvertfald (dog kun løg, som havde brændt sig fast), så hvis jeg nu kunne få fat i den grydesvamp, var der chancer for, at jeg kunne få gjort min pande ren! Jeg takkede mange gange for hjælpen og cyklede direkte hjem og skrubbede min pande fin og blank.




Se, sådan kunne nogens ubetydelige affald motivere mig til at tage opvasken og hvem ved, måske har jeg fået mig en klunserven, som kan hjælpe mig med at finde containerguf en anden gang?!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar