torsdag den 29. januar 2015

Retro æbler

nogen gange er det ikke det store, man finder i genbrugsbutikkerne. Nogen gange finder man guld og andre gange slet ingen ting. Men det er jo derfor, det er så spændende at gå på genbrugsjagt.

I går tog jeg ud til genbrugsbutikkerne i Svenstrup. Hos Folkekirkens Nødhjælp, var de stolte over at have solgt "den der skål med orange blade" for et par dage siden. Den information behøvede de altså ikke give sådan én, som mig. Nu skal jeg igen ærge mig over en genbrugsskat, som ikke blev min. Suk! Til gengæld kunne jeg fortælle dem om, hvordan jeg selv begyndte at samle på retro ting, længe før det blev moderne, så jeg heldigvis er en af de få, som nåede at købe både Erik Kold bøtter, En Cathrine Holm lotus gryde, teakborde og en enkelt Verner Panton lampe, til nærmest ingen penge, da det dengang, for ca. 15 år siden, kun blev regnet for noget grimt, gammel bras, hos de fleste! Så selv om jeg gik glip af en Cathrine Holm skål til 80kr, føler jeg mig stadig ret heldig med alle mine køb!

Hos Danmission var der ikke meget at komme efter, men nogen gange kan småt også være godt. På en reol fandt jeg nemlig en lille stak klistermærker, som jeg gætter på, er fra 1970'erne. Jeg elsker rød og "retro æbler" er jeg også ret glad for, så de røde æbler var lidt af et scoop! Jeg kunne vælge at pynte mine kedelige køkkenskabslåger med dem nu, men da der står renovering af hele lejligheden på planen inden for de næste 2 år, vælger jeg at gemme dem. Til den tid bliver mit køkken nemlig moderniseret med kedelige "nutidige" køkkenmoduler, som sikkert godt kunne trænge til lidt retro camuflering.


Der var også nogle fine gule/ grønne og orange/ brune blomster, som jeg også købte med.


Blomsterne var stadig i pakkerne, som i sin tid blev solgt i Bilka! Der kan vist ikke herske nogen tvivl om, at det er rent retro!




Det begyndte at regne kraftigt, mens jeg var hos Danmission, men det var der råd for. Jeg fandt en lang rød regnfrakke til 10kr, som der også var lidt retro over! Perfekt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar