fredag den 2. januar 2015

Mormors farverige retro fisk og andet genbrug.

I går var jeg hjemme at afmontere julepynten hos min mormor. I mens vi sad og deak kaffe, fandt hun nogle gamle tallerkener og en æske, som havde stået inde i et skab i årevis. Tallerkenerne var i brunlige nuancer, men æsken gemte på en farverig skat!! Nu er det ikke fordi jeg spiser særlig meget fisk, men hold op, hvor var det nogle fine og farverige fisk. 6 smørbrikker og 2 lidt større. 2 af hver, fra Worcester Ware i England. Jeg har en sjov idé, som jeg vil bruge fiskene til, men da det er et projekt, der tager lidt tid, må i vente lidt med at se det. Ind til da, kan i nyde billederne af dem her.






I dag trodsede min veninde og jeg stormvejret og tog på en mini genbrugstur i centrum. 3 genbrugsbutikker nåede vi i, inden jeg skulle i biografen med en anden veninde.

I Butik 21 Retro Genbrug købte jeg en fin Figgjo Flint kaffekop. Jeg er ved at have en lille samling i lige nøjagtigt denne serie nu og det er jeg glad for, for det er nogle søde blå blomster.


Hos Kræftelsens Bekæmpelses Butik Igen, købte jeg en fin engelsk kagedåse og lidt bestik.



Og sådan gik de to første dage i 2015 med genbrug. Genbrug fra mormors gemmer og genbrug fra genbrugsbutikkerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar