søndag den 1. februar 2015

Mormors 85 års fødselsdag fejret med loppemarked

Min mormor fylder 85 år i dag og det skulle fejres. Da det ikke var alle i familien, som havde tid i dag, fejrer vi hende på et senere tidspunkt. Alligevel syntes vi, at der skulle ske noget for mormor på denne dag, så vi tog hende med på road trip til kulturcenter Limfjord, hvor der denne weekend, blev afholdt loppe og kræmmermarked.

Der var ca. 100 sælgere, som solgte det sædvanlige. Lidt af hvert. Normalt tager jeg aldrig til disse kræmmermarkeder, da folk som regel godt ved hvad de vil have for tingene og jeg jo ikke er en af dem, der har for vane at købe noget til "normal pris." Jo, jo. Jeg ved skam godt hvad bestemte varer koster, men så meget vil jeg ikke selv give for tingene! Derfor fik jeg ikke købt så meget. Til gengæld morede jeg mig over at se, hvor mange forskellige dåser, der blev solgt til dyre priser. De selv samme dåser, som jeg havde stående der hjemme, fundet i en container. Ja, undskyld. Men somme tider kan jeg ikke lase være med at fundere over, om de nogen sinde får solgt de dåser og hvis de gør, hvem er det så der køber dem? Det er yderst sjældent, jeg vil give 50kr for en kagedåse.









10kr lykkedes det mig at få brugt. Jeg fandt en yndig lille brødkurv, hos en dame der solgte "lopper." Den er simpelthen så fin. I et andet lokale, stod der en kurv i samme stil til 45kr og der tænkte jeg, at jeg vist igen havde formået at gøre et godt køb, da jeg fik den anden kurv til 10kr.


Vi mødtes med min moster og onkel, som bor på de kanter, så da vi havde set det hele, kørte vi hjem til dem. Der blev linet op til den store fødselsdag med boller, cupcakes og 2 forskellige slags fastelavnsboller. 




Min moster og onkel har en rigtig god udsigt over fjorden og Sallingsundbroen, så jeg måtte bare forevige den smukke solnedgang. Da det er så sjældent, at vi er så tæt på vand og strand, foreslog jeg, at vi gik en tur ned til vandet. Det var lidt koldt og man kunne se, at solen snart ville være helt væk. Vi fandt et par hulsten, men ellers var der ikke så meget at se. Men at høre bølgerne skvulpe var også helt fantastisk.














Da vi kom tilbage blev der serveret fin kalvemørbrad med grøntsager og som dessert, mormors livret. Citronfromage.


Ved 19:30-tiden kørte vi hjem efter en fantastisk hyggelig dag. Ca. 40 km fra Aalborg, kørte vi ind i et værre snevejr og sneen vælter fortsat ned. Underligt at komme fra sådan en fin solnedgang, til sådan et snevejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar