tirsdag den 20. januar 2015

Fin isspand og andre skønne ting

I dag var jeg med mine forældre i DUIs genbrugsbutik i øgadekvarteret. De havde 50% på alt, så det syntes jeg lige, at jeg måtte benytte mig af. Desværre fandt jeg ikke rigtig noget til at begynde med, men så fik jeg øje på en stak juleplatter. Jeg kunne ikke huske, hvilke jeg havde i forvejen, men til 5kr. Pr. stk, turde jeg godt købe en stak med hjem.


På en hylde fandt jeg først en glasvase. Jeg har ikke megen kendskab til glaskunst, men efter at have købt mine Sunflower stager! Er jeg begyndt at interessere mig mere for det. Om vasen er iittala eller blot en kopi, ved jeg ikke. Isspanden stod i en glasmontre omend den ikke var specielt dyr. Men tung det var den, så jeg var ret sikker på, at jeg her havde fået fat i en isspand fra iittala. Lysestagen er jeg ofte stødt på i diverse genbrugsbutikker. Jeg har ingen anelse om hvilket mærke der står bag disse stager. Om det er dansk, svensk, finsk eller noget helt andet, ved jeg ikke. skulle der sidde nogle glaseksperter der ude, tager jeg gerne i mod informationer, der kan gøre mig klogere.




Her i vinterkulden har jeg kigget på en del sweatre, uden at købe en. Jeg har også kigget i genbrugsbutikkerne og i dag var jeg så heldig st finde en til 15kr. Det er ikke nogen fancy sweater, men den er blød og den er varm og så er den i forskellige grå nuancer.


Meget apropos bestilte en af mine veninder i dag 8 billetter til en tøseaften. 8 tøser og filmen "50 Shades of Grey." Det skal nok blive sjovt. 2 timer måtte hun forøvrigt sidde i kø, for at skaffe os billetterne. Jeg glæder mig til en sjov tøseaften med mine veninder, til premieren d. 12. Februar.

På vej hjem, besluttede vi os for at køre en tur til Kirkens Korshær i Støvring, da jeg aldrig havde været der før. Det var en stor butik og der var rigtig mange ting. Mine køb var nu beskedne. En fin kaffedåse og en istang til min nyindkøbte isspand. 10kr kom jeg af med for den fine FDB kunstdåse og istang. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar