fredag den 9. januar 2015

Mens Dagmar huserer

Stormen Dagmar har virkelig taget til i styrke. Lige nu raser hun, det bedste hun har lært, lige uden for mit vindue. Af og til hører jeg ting rasle på altanen. Selv inde i min stue får hun tingene til at vibrere. Vejret i dag har været en blandet landhandel. Først regnede det, så slog det over i kraftigt snevejr kl. 8:00. Det sneede i ca. 2 timer. Så regnede det igen og de ca. 5cm sne blev omdannet til et tykt lag slushice. Da jeg fik fri fra arbejde kl. 14:30, var næsten al sneen væk, men Dagmar pustede sig op. Det gjorde hun i en sådan grad, at jeg fik lyst til sofahygge og stearinlys.

(Tænk at den smukke blå vase har stået gemt væk i et hjørne, som paraplyholder, i min entré i mange år)


Nu er kl. 18:15 og jeg begynder at være ret træt af Dagmar. Ihvertfald bekymrer jeg mig nu for, om hun nu har tænkt sig at ødelægge min nattesøvn? De siger at stormen skulle være på vej væk fra Aalborg og resten af Nordjylland, men det er der ikke noget der tyder på lige nu, sådan som det rusker der ude. Når Dagmar er drevet væk fra Danmark, står hendes afløser Egon klar til at tage over.

Jo... Det er da godt at husene er hule og at der findes vattæpper og stearinlys.

Min far har fået mit cedertræ med hjem til haven, så min nye Monstera plante rigtig kan få lov at strutte med sine fine grønne blade. Planten fandt jeg i Bilkas jungle, hvor den stod godt gemt mellem en masse andre planter. 100kr kostede den og det var da en helt fin pris, for sådan en stor plante.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar