lørdag den 15. november 2014

Road trip til Frelsens Hær i Hadsund

Jeg er ikke den eneste i familien, der er bidt af genbrug. Derfor slog jeg til, da jeg hørte, at min koster og mormor skulle på road trip til en stor genbrugsbutik i Hadsund. I morges blev jeg hentet af min moster og så kørte vi ud til min mormor og spiste det morgenbrød, som min moster havde medbragt. Derefter satte vi kursen mod Frelsens Hær i Hadsund.

 Til tonerne af bl.a. "Crocket's theme" kørte vi gennem de små byer med grønne enge, frilandsgrise, rovfugle, skove i efterårsløv, juletræsplantager med afmærkede træer, heste, geder, får og meget mere.

Butikken var stor og jeg var spændt på, hvad den havde at byde på.











Jeg gik direkte hen til julepynten, men der var ikke meget at komme efter

En lille dug med stearinpletter (øv), en juleplatte med dådyr, 3 små nisser og Peters Jul, som tillæg fra et blad i 1999 (fik det med gratis)

Elsker den skønne, glitrende snemand. Han er så flot irl.

Selv om der var meget nips, var der ikke rigtig noget, der faldt i min smag. I afdelingen for tekstil, fandt jeg to sæt orange og hvidstribet sengetøj, et par juleduge og gardinkapper. Som noget af det sidste, fandt jeg et fint ryatæppe i bedste retrostil. Det havde samme karrygule nuancer, som den lille måtte jeg købte for noget tid siden og så passer det perfekt under mit sofabord,


En lille dug eller juletræstæppe, som min moster kunne huske, at min mormor og morfar havde haft... Jeg synes faktisk godt jeg kan huske det, som juletræstæppe!!??

Det her er en gardinkappe, men jeg vil nu bruge den, som bordløber

Købte endnu en lille gardinkappe, som kan bruges, som lysdug

Tøj købte jeg ikke noget af, men jeg fandt en taske, som har den perfekte størrelse til mig og min ipad. Pyt med, at den er lidt slidt. Til 35kr må den holde så længe den kan.


Da vi var på vej ud ad døren fandt jeg lige en Erik Kold tebøtte (uden låg), en ske og en gaffel til 2kr.
(Beklager det mørke billede)

Det føles skønt, når man kan skifte noget fra IKEA ud med retro. 


Som et ikea plaster på såret, fik jeg sat julebyen i vindueskarmen og jeg er ret sikker på, at der flytter et par nisser ind, inden længe.

2 kommentarer:

  1. Sikke en velassorteret juleafdeling. Er helt fjollet med træsvampen til juletræslys. Hvordan er prisen? De plejer at være møg dyre...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes at priserne for julesagerne var i den billige ende, men deres tøj var dyrt.

      Slet