søndag den 23. november 2014

Julemarked hos Kirkens Korshær og Genbrugspladsen Sundsholmen

Sidste år var jeg til julemarked hos Kirkens Korshær i Nørresundby med en veninde. Da jeg sidste weekend var i Hadsund med min moster og min mormor, aftalte vi, at vi denne weekend ville tage til Julemarkedet hos Kirkens Korshær. Denne gang kunne min mor også komme med.

Vi tog hjemme fra ca. 9:30 og ankom som de første. Jeg havde troet, at der ville være mange mennesker, som stod i kø, da der var dt sidste år. Men vi var heldige og blev derfor lukket ind, som de første, da klokken blev 10:00.


Først forsøgte jeg at danne mig et overblik. Der er altid så meget, da de har gemt alt deres julepynt og finder det hele frem på en gang, denne dag. Jeg tog en kurv og fyldte den med mange skønne ting, fra de store kurve fyldt med 1kr ting og 5kr ting.







På bordet fandt jeg pludselig en pose med røde dådyr, som jeg samler på.


Og på bordet med duge, fandt jeg nogle rigtig søde duge. I sær den blå med grønlandsk islæt, synes jeg er fin. Derfor har jeg lagt den på bordet med det samme. Jeg tog 2 af dem. De er i forskellige størrelser, så måske ryger den lille på sofabordet.





Da jeg havde været rundt 5 gange, holdt jeg kaffepause med gratis kaffe og æbleskiver, mens jeg ventede på, at de andre skulle blive færdige. Vi elsker genbrug i min familie og kom da også ud af butikken, med adskillige fyldte poser. Nogle flere end andre. Ups. 


Daells fugle og andre sjove ting

Mini lysholdere med mini lys (halv længde af normale julelys)
 

Jeg havde aldrig været i genbrugspladsens genbrugsbutik og hold op. Sikke en fin butik, med rigtig mange julesager! Flot indretter var den også. Eneste minus var, at priserne lå i den alt for høje ende. 

















Dog lykkedes det mig at finde et par skønne ting, til rimelige penge.
 
Sødahl juledug
 

Nu er jeg så kommet hjem og må vist for alvor se at komme i gang med at pynte op. Mon mine naboer har noget i mod, at jeg sætter den lp på, som jeg fandt i dag? 



5 kommentarer:

  1. Åh nej! Det var PRÆCIS den Sødahl juledug jeg har efterlyst på bloggen og ledt efter de sidste år...
    Men tillykke med Daells Varehus fuglene. De er efterhånden rigtig svære at finde til fine priser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok holde øje med den.. Jeg har også set den, i en rund udgave (på nettet). Den virker ikke til at være så gammel, som mine andre juleduge, så måske er den "for ny" til at havne i genbrugsbutikkerne? Faktisk virker den til at være ny. Jeg har ikke kunne finde noget info om den, så jeg har ingen anelse om, hvor gammel den er. Men den er rigtig sød, med julens budskab. Jeg fandt fuglene på bunden af en kasse med kogler og pynt til juledekorationer, så det var noget af en skat, der gemte sig på bunden.

      Slet
  2. Man kan lige præcis være heldig at finde fugle i rodekasser - min veninde har også lige gravet nogle frem til bare et par kroner for en håndfuld. Mit held er, at hun ikke selv er til dem ;-)

    Sødahl dugene er ikke helt nye, de har en del år på bagen efterhånden. Jeg ser en del finde dem online, men har aldrig selv været heldig (endnu). En bloglæser skrev engang til mig, da jeg for et par år siden efterlyste Sødahl juledugen første gang, at hun for mange år siden købte det som stofstykker (hun sendte mig en del) - og at det også fandtes som papir. Så det må alligevel være en del år siden, at Sødahl producerede mønsteret.

    SvarSlet
  3. Ja, man burde skrive til Sjødahl om en evt mulighed for reproduktion.... jeg blev også helt vild i varmen, da jeg så det overstående billede af dugen :). tak for en dejlig blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja. Jeg har ikke kunne finde noget info om den dug, men gad godt vide hvem designeren er og hvornår den blev produceret.

      Slet