onsdag den 19. november 2014

2 timer med power genbrugs shopping

I dag var den første onsdag, hvor jeg igen havde tid til at komme rundt i genbrugsbutikkerne. De sidste mange onsdage, har jeg brugt i et kursuslokale på AOF, hvor jeg kiggede lidt nærmere på wordpress.

Jeg bestemte mig for At tage hen i nogle af de genbrugsbutikker jeg sjældent kommer i, inde i centrum. Når jeg tager til henholdsvis Svenstrup og Nørresundby, kan jeg kun nå i 2-3 butikker. I dag nåede jeg i 6 butikker på 2 timer. Jeg synes, at jeg havde planlagt min rute ret godt.

Jeg stod af bussen på Kennedy Plads, hvor jeg traditionen tro kiggede ind i Dan Mission Genbrug. Det er ikke meget nyt de får i butikken, når jeg kommer der flere gange om ugen, men i dag fiskede jeg alligevel 2 små engle op af de skå kurve med julesager. Den gule har en brækket ving, men den er stadig skøn.


Så gik jeg op til Kræftens Bekæmpelses "Butik Igen" på Vesterbro. Der fandt jeg en del ting. Det bedste var lyskæden i den charmerende kasse. Jeg ved ikke om jeg nogenside får brug for en juletræskæde af den gamle slags, men jeg kunne altså ikke stå for den charmerende æske. Jeg fandt også en bakke, En lille nisse, 2 glas og et viskestykke med røde hjerter og en pose med blandede træfigurer. Det var i sær det lille krybbespil, jeg faldt for i posen.









Jeg gik hen ad Vesterbro og bevægede mig ud til Kirkens Korshærs lille butik, i Reberbanegade. De havde ikke så mange julesager, men i vinduet fandt jeg noget andet, som jeg var nødt til at købe med hjem. 2 sjove lysestager, som vist nok skulle være Quistgaard design.




Fra Kirkens Korshær gik jeg hen til Folkekirkens Nødhjælp. Det eneste jeg fandt der, var en lille dåse.


I de sidste par dage har Happy Hand lagt billeder på Facebook af deres julepynt, så selvfølgelig måtte jeg også lige inden om dem. Der var nu ikke så meget julepynt. En lille engel og en nisse.


Jeg holdt nøje øje med klokken. Der var nemlig lige en butik mere, som jeg også gerne ville nå i, på den anden side af Limfjorden. Dan Missions lille butik, som ligger lige på den anden side af Limfjordsbroen. Jeg nåede det, 10 minutter før lukketid. En lille bitte pixy nisse. Men sikke en. Den underlige farvesammensætning skyldes måske, at den er lavet i kina. Sjov, finurlig og anderledes, er lige præcis det, som gør, at den passer perfekt ind i min samling.


Og således nåede jeg omkring 6 genbrugsbutikker inden lukketid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar