onsdag den 5. november 2014

Juleduge og Peters jul

Når der ikke er andet julepynt tilbage i genbrugsbutikkerne, end krimskrams (nyt produceret billigt stads), fordi alle opkøberne huserer over alt... Ja, så er det da altid noget, at de ikke kan se skønheden i de mange fine juleduge. Så mange er der nu heller ikke tilbage, men jeg fandt en god stak i går. 3 store duge og 3 små bordløbere..







På et bord med julebøger, fandt jeg 2 gamle udgaver af "Peters Jul." Jeg er virkelig en julefanatiker, så for en del år siden, begyndte jeg at samle på julens hyggeligste bog. Nemlig "Peters Jul." Det var i sær de forskellige forsider og illustrationer, der fangede min interesse, da teksten i bogen jo altid er den samme. Hvert år ved juletid gik jeg ind hos bog antikvaren i Aalborg, hvor de åbnede deres glasmontrer op, så jeg kunne få lov at se deres udgaver. Jeg fik noteret, at de skulle ringe til mig, hvis de fik nogle nye, gamle udgaver ind. Så at finde 2 gamle bøger i en genbrugsbutik i går, vakte en iver, som fik mig til at købe begge bøger, omend denne udgave allerede var i min samling!


Her kan i se hvad jeg skrev om mine julebøger sidste år
http://karolinesretro.blogspot.dk/2013/12/mine-julebger.html?m=1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar