søndag den 10. april 2016

Årets første "rigtige" bagagerumsmarked

I morges åbnede årets første bagagerumsmarked på sportspladsen, på den anden side af gaden, hvor jeg bor. Det startede allerede kl. 9:00, men jeg ventede med at gå der over til kl. 9:30. Allerede på vej der over, kunne jeg se, at der var mange folk. Der var biler over alt. Jeg kunne også se en ambulance og en lægebil, men da jeg også fik øje på en gammel brandbil, tænkte jeg, at det nok var et reklame stunt for børnene.

Lågen, vi lokale "naboer" benytter os af.



Ambulancen kan lige anes i målet, i højre hjørne

Brandbilen var blikfang til en bod. Her stod jeg bag ved den

Senere, efter ambulancen var kørt, hørte jeg folk snakke om hjertestarter osv. og så kunne jeg fornemme, at der faktisk var tale om en reel tilkaldt ambulance, tidligt fra morgenstunden.

Græsset var vådt og jorden blød under fødderne. Derfor havde man været nødt til at lave om på opstillingen af boderne.


Det hele virkede rodet, klaustrofobisk og kaotisk. Alt for mange folk, på alt for lidt plads. Jeg gav næsten op på forhånd. Jeg opgav ihvertfald at gå detaljeret til værks og gik uden om mange boder, fordi der var for mange mennesker.

Her kan man lige ane Skalborg Kirke på midten af billedet

Jeg købte ingen ting. Ihvertfald ingen ting til mig selv. Jeg købte en kuffert til cder, som min lillebror altid efterspørger til hans mange film. Ellers købte jeg ingen ting overhovedet. Efter en tur i Storcenteret, var det meningen, at jeg ville gå en runde igen, men det virkede helt uoverskueligt. Nu var der endnu flere folk, så jeg valgte at gå hjem og slappe af i stedet for.


Genbrugsbutikken, den tidligere byttecentral i min boligforening, holdt åbent for alle, i deres nye lokaler. Sportsklubbens gamle klubhus. Jeg gik nu ikke der ind.


Da jeg lidt senere, besøgte mine forældre, fik jeg en platté, som min mor havde købt til mig på et loppemarked nord på. Med den og lopperne fra gårdagens loppemarked, fik jeg da alligevel lidt lopper, denne weekend.


Nu har jeg efterhånden en fin, lille samling af de lidt skæve, men farverige platter.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar