søndag den 10. januar 2016

Så er et nyt genbrugsår skudt i gang!

Januar er måneden for de store udslg over alt og da vinteren er over os, har jeg været forbi rigtig mange butikker, i forsøget på at finde en ordenlig vinterjakke, da jeg ind til i tirsdags, faltisk har gået i min forårs / overgangsjakke. Jeg ville så gerne have skiftet min gamle, slidte og hullede uldfrakke ud, men jeg kunne ikke finde en simpel, sort uldfrakke nogen steder. Da jeg var på vej ud af Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutik i Svenstrup, fik jeg øje på en lang, sort, uldfrakke. Den var i rigtig pæn stand og så nærmest ny ud. Der var bar lige et lille men, ved den. Det var en herrefrakke i det fineste kashmir uld i mærket Van Gils... Jeg prøvede den først og varlidt usikker på, om jeg kunne bruge en herrefrakke. Jeg fik en af damerne i butikken til at prøve den og blev enig med migselv om, at den faktisk godt kunne gå an, som damefrakke. Jeg gav 75kr for den. Jeg overvejer at tage den med til en skrædder og få taget noget af længden, da den er ret lang, men nu må vi se.



Hos Danmission faldt jeg også for en frakke. Der var en halvlang læderfrakke med lidt detaljer, som jeg syntes var lidt sjov. Den minder mig om en jakke fra 1980'erne, så måske ser den lidt "koneagtig" ud, men det vigtigste for mig er, at den er varm og behagelig at have på. For at pifte den lidt op, fandt jeg også en stort, farverigt halstørklæde. Jeg blev så glad for både jakke og halstørklæde, at jeg tog det på, inden jeg forlod butikken igen.





Jeg købt også en lang sort retrokjole. Jeg går sjældent i kjole, men kan alligevel godt lidt at tage en fin og anderledes kjole på, til festlige familiefester. Den ser smal og petit ud, men der er noget med retrokjoler, som gør, at de sidder ret godt på mig. Det var selvfølgelig den fine blondekrave jeg faldt for.


Jeg købte også en ret sjov retrobluse med skønneblomster i finurlige 70er farver. Til 15kr var jeg da nødt til at have den med hjem.



Onsdag fandt jeg lidt småting hos Genbrug Nord... Eller "Gps'en Genbrug," som de kalder sig nu. Jeg købte en gammel Quality Street dåse, 2 brune urtepotter og en lille limegrøn shaker (ikke fotograferet). 



Hos Danmission i Nørresundby fandt jeg køkkengardiner med de klassiske rød-hvide køkkentern a la Karolines Køkken. Jeg elsker de gamle køkkengardiner jeg har haft i mange år, men de er ved at være så slidte, at jeg hver dag, må samle kugler op fra gulvet og så er der jo også noget med januar og lysten til forandring. Nu er gardinerne sat op og jeg synes egentlig, at det ser ret fint ud. Og så kommer der meget mere lys ind, men det har nok også noget at gøre med, at de mange Pilea planter er flyttet ind i stuen, så der kun står en enkelt tilbage i køkkenet.



Jeg måtte også have dette søde forklæde med hjem til "Karolines Køkken." Jeg bruger sjældent forklæder, men synes de gamle forklæder er så charmerende.


Jeg fandt også nogle fine pudebetræk, som helt sikkert kan matches med nogle af mine retro dynebetræk.


Hos "Guld og Rod" købte jeg nogle gamle køkkenskuffer fra Perstorp. Der var knækket et par hjørner af skufferne, men det kan jeg sagtens leve med. Jeg tror nemlig ikke, at jeg finder sådan nogle skuffer igen, sådan lige med det samme. Det er ikke sikkert at de kan sidde under mit Københavnerskab, men så  jeg finde på noget andet.



Og således fik jeg taget hul på endnu et år med masser af genbrug... Så skal det bare lige blive forår, så loppesæsonnen også kan indledes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar