mandag den 11. januar 2016

Rødbedejuice

Med starten på det nye år for tanke, bestemte jeg mig sidste mandag, efter årets anden Zumbatime, for at begynde at juice igen. Min juicepresser havde stået klemt inde mellem alle mine Pilea planter længe, så jeg havde ikke rigtig haft lyst til at lave juice. Lysten fik jeg igen, sidste mandag og valget faldt på rødbedejuice. Selv om jeg for mange år siden købte en eftertragtet bog med juiceopskrifter, som var tilegnede forskellige sygdomme, som ved juicens magt kunne helbredes, har jeg sjældent brugt den. Mit formål med at drikke friskpresset grøntsagsjuice, har primært været at få noget sundt indenbords, på en nem måde og nå ja.... Vægttab. Faktisk mener jeg at der i bogen med opskrifterne bliver foreslået: alle opskrifter!! (Fra bogen)

Hver dag i den første uge af Januar, har jeg drukket rødbedejuice. I løbet af den uge har jeg formået at tabe 1 kg., så jeg tror på det. Ikke som decideret slankekur, men snarrere, som en mulitivitamin. En anden ting jeg har bemærket er, at jeg har fået mere lyst til at købe grøntsager, end slikposer, når jeg har været ude at handle, så det er en anden gavnlig effekt af grøntsagsjuice.


Min juicepresser købte jeg rigtig billigt i Elgiganten. 444kr måtte jeg slippe for den. I mellemtiden er prisen vist steget lidt. Jeg skrev om min juicepresser her. Jeg har lavet en lille pricerunner søgning for jer og FONA sælger den lige nu til 699kr., mens Elgiganten vil have 749kr for den. Modellen jeg har hedder Sandstrøm SFJ14E.

(Arkivfoto)


Min opskrift på rødbedejuice har været på slump, men er endt med at smage fantastisk hver gang. Man vænner sig hurtigt til, at det der kommer ud i den anden ende bliver rødbedefarvet.


Rødbedejuice

3 mellem store rødbeder (i går brugte jeg 5 små i stedet)
Ca. 2 cm ingefær
2 små æbler
En stor håndfuld spinat


Måske har nogen af jer bemærket mine sugerør i rustfri stål?!! Egentlig har jeg hundredevis af sugerør, men for noget tid siden, faldt jeg over en video, som anbefalede de genanvendelige sugerør, så man kunne spare penge på sugerørsfronten. Hvordan man gør dem rene? Der findes små flaskerensere udviklet til sugerørene, så sådan nogle har jeg selvfølgelig også. Det hele har jeg købt på ebay.

I dag tager vi hul på anden uge i 2016 og jeg overvejer, om jeg skal prøve en ny juice denne uge... Men faktisk synes jeg at rødbedejuicen smager fortræffeligt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar