søndag den 25. oktober 2015

Ugens retro fund

I løbet af ugens løb, har jeg været omkring en del genbrugsbutikker og har da også gjort mig nogle ret fine fund. Tirsdagens fund hos Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse Igen, kan i læse om, i de to forrige indlæg.

Onsdag nåede jeg lige ind til Danmission på Kennedy Plads, i 5 min., inden jeg skulle videre med en bus til Svenstrup. Jeg blev så lykkelig over at finde en gammel, lyserød bosch håndmixer. Det er vist ugens bedste fund. Jeg har nemlig ledt efter sådan en i ca. 1 år. Desværre var der kun en krog og en pisker. Heldigvis kan de godt fungere sammen.





Hos Folkekirkens Nødhjælp i Svenstrup, fandt jeg de fine grise i teak til salt og peber. De er mørke i træet og minder en smule, om noget Digsmed har lavet. Hjemme i københavnerskabet, stod der i forvejen et sæt grise, i noget lysere træ. Dem fik jeg i gave af min tante.





Jeg fandt også et sødt lille æblefad af Royal Copenhagen, håndmalet af Elisabeth Selchau. Muligvis har det været tiltænkt som askebægre, men jeg synes sagtens, at det kan få et nyt liv, som mini skål eller fad.


Hos Danmission i Svenstrup, købte jeg en kagedåse, som minder mig om et "syretrip" fra 1960'erne. Jeg har en kagedåse magen til i forvejen, så denne ryger nok til salg.


Jeg har altid drømt om at have en rigtig muffedisse og skæbnen ville, at jeg i onsdags fandt mig en rigtig blød en af slagsen. Jeg vil gætte på, at den er lavet af muldvarpeskin. Den korte snor vidner vist om, at denne muffedisse har været til et barn, så jeg må vist sætte en længere snor i, eller helt undlade snoren.


Måske er det muldvarpe, måske er det kanin??!!

Jeg købte også nogle ret sjove badges, vis budskaber minder om noget fra 1970'erne og 1980'erne. Om jeg skal bruge dem til noget, ved jeg ikke, men til 1kr pr. stk, måtte jeg have dem med hjem i min retrohybel.


Jeg købte også 2 retrokjoler i Svenstrup. Billederne af dem må i have til gode.

Fredag tog jeg ind til byen efter job. Hos Danmission på Kennedyplads, købte jeg en Quistgaard stage med tilhørende kertelys. Jeg har 2 stager i forvejen, men kunne ikke nænne at lade den ligge i butikken. Desuden er det alt for sjældent, man finder de gamle pakker med lange, tynde kertelys. Jeg har et par æsker magen til denne,, som jeg har fået af min mormor.



Hos Kirkens Korshær var jeg heldig at finde et af de fine glas, jeg har en lille samling af. Jeg glemte at tage et billede af mine glas, så i må nøjes med et billede fra mobilen.


Jeg er så småt begyndt at samle lidt på de lidt skæve platter fra Stavangerflint, så da jeg så denne farverige platte fra Himmelbjerget til 5kr, skulle den natutligvis også med hjem.



Et fint julefad fra West Germany, måtte jeg også have ned hjem.



Jeg fandt også hjertedåser. Jeg har vist 2 i forvejen, så når jeg har set min dåsebeholdning efter, kommer nogle af dem til salg.


I går, lørdag, var jeg med min mor i "Guld og Rod" (gulerod) butikken, hvor jeg også fik købt en hel del.

Et opbevaringsglas med gule hjerter. Låget mangler..

Gul urtepotte med søde skyer fra 1980'erne

Fin plastikbøtte

2 literrs rød Rosti skål

Købte disse 2 juletræsskåle, fordi jeg ville have den grønne. Nogle af mine røde juletræer bliver sat til salg igen, inden jul.

Fin lille julemand

Forrige gang jeg var i "Guld og Rod," købte jeg denne japanske stage til kertelys.


Alt i alt fik jeg købt en hel del i den forgangne uge, men jeg har også været i en hel del genbrugsbutikker. Håber også, at jeg har heldet med mig i næste uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar