onsdag den 21. oktober 2015

Kræftens Bekæmpelses nye butik "Igen" i Aalborg

Da jeg var med min far i Røde Kors butikken, var vi jo lige i nærheden af Kræftens Bekæmpelses helt nye butik "Igen" på Hattemagervej. Faktisk kunne de 2 butikker ikke være ret meget tættere på hinanden. Et par skridt og så er du der. Sidst jeg besøgte butikken, mens den lå på Vesterbro, proklamerede jeg, at der var dårlige busforbindelser til deres ny adresse, så havde det ikke været fordi jeg kørte med min far, var der nok gået et stykke tid endnu, inden jeg ville nå omkring butikken. Det er en rigtig stor butik, så der er meget at se på. Derfor vil jeg nok alligevel våge mig ud på en bustur der til en gang i mellem. Måske en lørdagstur kunne blive aktuelt for mit vedkommende. Jeg noterede mig nemlig, at butikken har lørdags åben.

(For at være diskret, tager jeg altid billeder "på farten" uden blitz, så beklager kvaliteten)















I øjeblikket kører der jo en "Knæk Cancer" kampagne, om det var derfor, så mange havde valgt at besøge butikken i går, eller måske bare fordi folk var nysgerrige for at se den nye butik, ved jeg ikke... (Forsøgte ikke at få dem med på billederne) Men jeg husker episoder fra deres gamle butik, hvor jeg har overhørt historier om, hvorfor folk havde valgt lige netop at donere møbler, tøj mm. til dem. Derfor spår jeg, at Røde Kors nu får kamp til stregen. Som erfaren genbrugsjæger, kan jeg blot sige, at Røde Kors er den dyreste butik at handle genbrug i. Personligt har jeg ikke doneret penge til "Knæk Cancer." Jeg har jo min egen tradition, for at donere penge til Kræftens Bekæmpelse. Nemlig "Lyserød Lørdag." Lyserød Lørdag er blevet en tradition for mig, til at mindes, at min mor har været i gennem et træls cancerforløb, som hun efterfølgende, heldigvis, kom godt over. I går købte jeg nogle ting i den nye butik "Igen" og således har jeg jo alligevel støttet i en god sags tjeneste. Sådan føler jeg det ihvertfald, når jeg hver uge bruger penge i de forskellige genbrugsbutikker, hvor pengene går til ene gode formål. På den måde føler jeg, at både jeg og genbrugsbutikkerne får noget ud af at jeg kommer der.

Det her købte jeg i butikken i går.

3 søde krydderi bøtter i plastik

3 søde glas

Et saltkar, der manglede låget, men hvad gør det?!!

Et lille æsel mere til min samling

Ingen kommentarer:

Send en kommentar