lørdag den 10. oktober 2015

Lyserød Lørdag

Selv om min trang til Zumba har været dalende, de sidste par uger, tog jeg mig sammen i lørdags.. I lørdags blev der nemlig afholdt lyserød lørdags arrangementer over hele landet og for 6. år i træk, tog jeg til 3 timers Zumba marathon, til fordel for kræftens bekæmpelse. Måden jeg husker det på er, at jeg deltog for første gang, i 2010, hvilket markerede de 10 år, hvor min mor har været rask, efter hun havde brystkræft! 

Fik de 3 badges af en sød dame, som selv skulle holde et Lyserødt lørdags arrangement, et andet sted i byen.


Man fik en goodiebag med gavekort til skønhedsbehandlinger mm. Sådan noget har jeg aldrig rigtig gjort det i, men måske jeg alligevel kunne få brug for den "voksning af overlæbe" ?!! I forvejen har jeg et gavekort til retning og farvning af bryn, som jeg vandt, da vi var til ladies night i biografen og så "Fifty Shades of Grey." Der var også frugt, vand og lidt chokolade i posen.

Adskillige lokale instruktører stillede gratis op og der var gang i zumbaen, uafbrudt i de 3 timer.. Man måtte selv sørge for at holde de pauser, man havde brug for. I pausen kunne man købe lodsedler til Kræftens Bekæmpelses tombola ved indgangen. Det blev så til 6 nitter for mit vedkommende. En af de to damer fra kræftens bekæmpelse var fra mit gode, gamle Zumba hold, så det var hyggeligt at hilse på hende igen. Hun gav et par kyskager, da jeg var ude at holde pause.






Da de 3 timer var gået, blev der trukket lod om fine præmier på indgangsbilletten og sidegevinster i form af paraplyer, var der også. Jeg vandt ingen ting. Til gengæld kunne jeg glæde mig over, at have været med til at samle 10.250kr ind! Da chekken blev overrakt til representanterne fra kræftens bekæmpelse, klædte jeg om, tog tasken på ryggen, snuppede en banan, en kop kaffe og et stykke chokolade og gik ud i det smukkeste efterårsvejr, man kunne tænke sig.






Det var så fint et vejr, at den lille gåtur til centrum gav mig lyst til at gå en tur i skovdalen. Bare ikke lige den dag, for mine ankler var selvklart en smule ømme efter de 3 timers Zumba.



(Østre allé)

Fra toppen af Østre allé, er der frit udsyn til siloerne på Eternit grunden

Den udsmykkede silo huser et mindemuseum, for dem der er gået bort, grundet deres arbejde på "Eternitten"

Busrampe til Aalborg Busterminal






Aalborg Tårnet og Skovdalen


Jeg bestemte mig for at gå helt ind til centrum, for at se, hvad der foregik af lyserød lørdags arrangementer. Jeg fik nu kun set teltet på nytorv, hvor fra der blev solgt forskellige ting, til fordel for kræftens bekæmpelse.


Da jeg stod i Starbucks og var lige ved at lade mig lokke til en Pumpkin' Spice latté, spurgte min veninde, hvor jeg var og fluks stod hun der også, så vi kunne holde kaffepause sammen.



Jo, jeg havde en rigtig god lørdag, sidste lørdag. I aften var jeg inviteret til fødselsdagsfest hos en veninde, men grundet min skrøblige psyke for tiden, valgte jeg at melde afbud, da der var inviteret en del folk, som jeg ikke kender. Nu har jeg tilbragt de sidste to timer på sofaen, i absolut ro. Ingen tv, ingen musik. Kun ro og tik-tak lyden fra mit vægur. Jeg har brug for ro. Det nye job er langt fra det, som jeg troede, jeg blev lovet. Faktisk føler jeg, at jeg er uundværlig for det nye firma, men det er ikke helt gået op for dem endnu. I næste uge, kommer der andre boller på suppen og så skal jeg vist en tur forbi fagforeningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar