tirsdag den 6. oktober 2015

Afskedsgaver og retro fødselsdagsgave

Mit fravær her på bloggen, bevidner om, at sidste uge var en af de hårdeste og mest følelsesladede i mit liv. En epoke er slut, for mit vedkommende. I morgen kunne jeg have haft 16 års jubilæum på min arbejdsplads. Torsdag morgen kl. 5:02 blev al min tryghed revet fra mig og jeg føler stadig, at jeg vakler i blinde og føler mig langt fra tryg eller værdsat. Jeg er nu startet op i mit nye job, med hvad jeg vil kalde en "blind" makker. Min tidligere kollega er gået på efterløn, hvilket har efterladt 37 timers arbejde til det nye firma. Jeg stresser lidt over, at der ikke bliver sendt en "fast" kollega på jobbet, men blot en tilfældig afløser, som lige kan tjene lidt timer hjem, ved at komme og hjælpe. Jeg har valgt ikke at få dårlig samvittighed over tilgangen til min kollegas arbejdsområde, men bliver selv lidt frustreret over at jeg må springe på nogle af opgaverne selv, når jeg gik og regnede med at få en ny kollega. At gå på en arbejdsplads i 37 timer om ugen, nærmest total isoleret og uden nogle at snakke med, er så langt fra den hverdag, jeg har haft de sidste 16 år... Og det kan mærkes. Alt er nyt og anderledes. I går faldt jeg i søvn inden kl. 19:30. I dag har jeg lovet migselv at jeg vil skrive dette indlæg til ende, inden jeg falder i søvn.

I mandags fik jeg afskedsgaver på mit job. En Holmegaard vase fra firmaet, et gavekort til Salling fra mine kollegaer og en fin kurv fra vores personaleforening. Vasen byttede jeg, da jeg i forvejen har 2 små Cocoon vaser fra Holmegaard. Jeg har ikke bestemt mig for, hvad jeg vil købe for pengene endnu. Måske årets juleuro fra Georg Jensen, som jeg jo samler på.




Jeg havde selv taget en gave med hjemme fra. Retro genbrugsbutikken "Butik 21 Retro Genbrug" på Boulevarden, havde nemlig 3 års fødselsdag. Da jeg har vindueskarmen fuld af Pilea planter, besluttede jeg mig for, at forære butikken en. De fik æren af at få plante "nr. 37" i butikken. 37 er det antal planter, som er flyttet hjemme fra, siden jeg for et år siden, fik min første Pilea. De blev rigtig glade for den. Jeg havde jo spurgt til planten, hos dem, længe før jeg endelig fandt planten. Allerede i mens jeg stod i butikken i mandags, var der en ung pige henne og beundrer den.









Butikkens gave til kunderne i år, er et omklædningsrum, så de kan prøve retro garderoben, inden de køber den.



Sidste år fik jeg lokket julepynten ud i butikken tidligere end planlagt. I år kom de mig i forkøbet med disse to.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar