søndag den 11. oktober 2015

Loppemarked i KFUK d. 3. Oktober

(Beklager, at der er forskel på billederne i dette indlæg. Det er fordi nogle af billederne stammer fra min instagramprofil: Karolinesretro)

Inden jeg tog til Lyserød Lørdag i lørdags, kunne jeg lige nå et loppemarked på vejen. Y's Menette Club, holdt nemlig loppemarked fra kl. 10:00. Hvor er jeg glad for, at jeg tog der hen, på trods af, at jeg havde under en time til det. Vi kom som de første, så der var tid til at se de udendørs lopper an.





Inden klokken var 10, havde min mor købt blomsterkassen (til højre), som jeg fik lov at fylde med urtepotter, inden vi gik over i bilen med den. Da vi kom tilbage, havde de sat en ny kasse frem med fristelser, så jeg købte de søde, gamle FDB bøtter fra Brugsen, som jeg havde et par stykker af i forvejen. Jeg manglede noget at bære dem i, men fik øje på den smukke kurv, som jeg fik lov at købe til 5kr.


Da klokken blev 10, var der efterhånden mødt mange op, så der var trængsel i det lille lokale. Jeg fik hurtigt øje på et hjørne med julepynt. Jeg greb ud efter en kurv med kravlenisser. Egentlig var det bare for at se, hvad der var der i, men da jeg fik øje på en Christel engel, spurgte jeg på prisen. Jeg fik en samlet pris for hele kurven og lod mig friste til at købe det hele. Det skulle vise sig at være en ret god investering. Kurven var fuld af skønne, gamle kravlenisser, men i bunden af kurven, lå der også nogle charmerende flaskenisser. Flaskepynt husker jeg bedst, som forklæder, tilbage i 1980'erne, men disse var tydeligvis ældre end det. Ved at google, fandt jeg ud af, at der både var Christel kravlenisser, Iben Clante kravlenisser, men også nogle af mine yndlingsnisser var i blandt. Nemlig Vilhelm Hansens klassiske nisser, som jeg husker fra en af mine yndlings julebøger, nemlig "julenisser" og "nissernes store julebog" af Carla Hansen. Om jeg er glad? Mon ikke. Så gør det altså ikke så meget, at nogle af Christel figurene er genoptryk. For mig var det en sand jule skat! Under min research fandt jeg en rigtig fin side med masser af gamle kravlenisser.




Var det noget med et ark jule-silhuetter til at pynte bilen med? Så hold øje med min salgsside, når jeg sætter julesalget i gang

Jeg købte også en rød kagedåse fra England, med de fineste hvide retroæbler. Jeg mente, at jeg havde en magen til der hjemme, men tog fejl. Det var omvendte farver og ikke hel samme model, men begge fra England.



Jeg købte også en fin æske til tændstikker, da jeg ikke kunne lade den stå. Jeg samler jo på gardere,


Til sidst fandt jeg en Monica bakke fra svenske Nils Johan og Köks-Klubben.



Vældig tilfreds med alle mine køb, blev jeg sat af til 3 timers Zumba, en halv time senere.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar