søndag den 11. oktober 2015

Årets sidste bagagerumsmarked - optagelse til Loppe Deluxe

Jeg vågnede tidligt i morges og begyndte at pynte til Halloween, ude ved fordøren. Nu har jeg efterhånden gjort det så mange, at jeg kunne gøre det ret hurtigt. Jeg har lige taget et par billeder af det i aften action.







Da min tøjvask endelig var færdig med at centrifugere, hængte jeg tøjet på altanen, lavede mig en latté, som jeg hældte i et termokrus, og tog med ud af døren. Kl. 11:00  ramte jeg årets sidste bagagerumsmarked. Det så lovende ud, med alle de biler. Min mor havde læst i avisen, at de skulle filme til Loppe Deluxe (TV2) i dag, så måske var det derfor, der var mødt så mange op. Måske var det fordi, der findes andre folk, som jeg, der ikke vil gå glip af årets sidste marked. Nu begynder abstinenserne at dukke op, men så er det godt, at jagten på retro julesager, kan tage over.


Det var bidende koldt, for en kuldeskær en, som mig, med raynauds syndrom og løbende næse, så jeg var glad for at jeg havde fyldt lommerne med køkkenrulle, taget min nye vintage hat på og min latté i hånden. Jeg troede egentlig at de var færdige med at filme til Loppe Deluxe, men jeg så en fotograf filme "mylder på bagagerumsmarkedet," da jeg drejede omkring et hjørne. Tror nu ikke jeg havnede i linsen, da det så ud til, at han zoomede ind på de bagerste rækker. Men hvem ved. Måske ser du mig og min vintage hat på tv en dag.

Der var ikke så mange boder, så det var småt med skjulte skatte. Jeg måtte give lidt for dyre priser for det julepynt jeg fandt, men jeg vurderede at jeg nok kunne få svært ved at finde tingene i en genbrugsbutik, så jeg betalte, det det kostede. 10kr pruttede jeg nu tingene ned i pris, så det gik ok. Og jo, i kan være ganske rolige. Som altid, køber jeg ikke noget, dyrere end, at jeg kan tjene pengene hjem igen, ved at sælge det, så det var rimlige priser.

De her drenge er så sjældne, at jeg ikke turde vente med at købe dem.

Julemanden og drengene oven over, kan jeg huske fra mit barndomshjem. Sidste år fik jeg nogle af dem i julegave af mine forældre, men derfor kan man jo godt supplere op.

De her julemænd har jeg aldrig set før. Bunden får det til at minde om en figur man pynter en kage med.

Den harmonika spillende nisse har et udtryk, som kunne han være i familie med Sidse Babett Knudsen

Ham her kan gøre min mormors julestager selskab. Sidste år fik jeg en julemand og snemand af min mormor. Mon de stammer fra Daells Varehus?

Det er første gang jeg har set en hockey spillende julemand. Det minder mig om, at jeg skal huske at se "Norskov" i aften. Sidste uge faldt jeg i søvn. Ups.


Lidt træfigure til juletræet

Som en lille sejr, spottede jeg en Kosta Boda Sunflower stage til 5kr. Jeg kan aldrig få nok af de stager... Hvis altså prisen er den rigtige og det var den i dag. Jeg er ikke helt sikker på, om der er lavet kopier af de lysestager, men at de er lidt forskellige fra hinanden, gør bare, at de har charme, synes jeg.




Jeg købte også en Anita Wangel dåse, uden de tilhørende coasters. Det kommer mig for, at jeg har nogle små coasters, som mangler en bøtte.


Da jeg havde set det hele og var på vej hjem, opdagede jeg pludselig hele tvholdet. De havde tydeligvis linet op til dagens afsluttende filmoptagelser, men holdt en pause. Jeg tog mig sammen og spurgte, om jeg måtte tage et par billeder til bloggen. Det er jo trods alt ikke hver dag, Loppe Deluxe kommer forbi Dyrskuepladsen i Skalborg (Aalborg). Det måtte jeg gerne. Det vides dog endnu ikke, hvornår programmet bliver vist på TV, men jeg vil da råde jer til at holde øje med Labrocante Showroom og Myvintagehome, for hvem ved. Måske sætter de dagens loppe deluxe fund til salg på deres hjemmesider eller instagramprofiler. Det er lidt pinligt, men jeg kunne ikke regne ud, hvem modstanderne var. Måske nogle af jer kan kende dem?


Labrocante Showroom / My Vintage Home

? / ?

Jeg sagde pænt tak og farvel, da jeg gik hjem af. Hjem som i, de 250m. fra hvor de stod og filmede. Nu glæder jeg mig til at se det på tv en dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar