søndag den 27. september 2015

Olsens bagagerumsmarked, efter bytur

I går aftes mødtes jeg med en veninde i byen. Vi havde planlagt at tage på "Café Stygge" og drikke daiquires. Vi er nok ikke de tupiske gæster på Café Stygge, sådan en lørdag aften. Faktisk har jeg aldrig været typen, som sad ned, når jeg gik i byen. Dansegulvet var, hvor jeg befandt mig før hen. Baren på café Stygge er bare ret hyggelig at sidde og hyggesnakke i. Der er travlhed i baren og det er sjovt at følge med i. Café Stygges gæster er unge og smarte. Jeg har hørt folk i byen kalde dem "de unge fra Hasseris." Hasseris er Aalborgs svar på Hellerup. På café Stygge sidder folk ved borde og bestiller helflasker i uanede mængder, som bliver bragt til dem af bartenderne, som tænder fakler på flaskerne mens de fragter dem gennem cafén... Det må unægteligt være deres brand og det giver med garanti en vis tilfredshedsfølelse hos de unge, da det jo påkalder sig en vis opmærksomhed, når flasker bliver ført gennem lokalet  med et mindre festfyrværkeri, som var det lagkagen til en 75 års fødselsdag! Jeg kiggede i drinks menuen. Det dyreste de havde kostede små 10.000kr!! drinks menu
Det er helt sikkert de unge og de trendy, som kommer der, men jeg følte mig nu også godt tilpas i baren, hvor vi fik samme service, som de andre, på trods af, at jeg var dobbelt så gammel, som de fleste og købte drinks til Happy Hour priser. Jeg følte mig nærmest helt hjemme, på trods af, at vi kun har været der en gang tidligere... Og nå ja, så gik jeg jo selv på Hasseris Gymnasium for 20 år siden!!! Ha, det føles så forkert, at det er 20 år siden. Hvor om alting er, så var det nogle gode drinks vi fik os og fyrene ved siden af gav vodka sjusser, så vi endte vist med at blive ret fulde. Det gav os mod til at besøge op til flere af byens diskoteker i Jomfru Ane Gade, inden vi tog hjem kl. 3:00.




Det er mange år siden, jeg har haft tømmermænd og jeg havde da heller ikke tømmermænd i morges. Jeg vågnede kl. 8:00, stod op og gav mig tid til at vågne lidt mere op. Ved 12-tiden var jeg blevet frisk nok til at gå på Olsens bagagerumsmarked. Det var Olsens sidste bagagerumsmarked i Aalborg. Jeg gik af "bagvejen," da jeg lige skulle ned i containergården med noget affald først.




Der var ikke så mange folk, som der plejer at være og jeg fandt da også kun en ting. En af de fine gamle nisser, som jeg har en hel familie af. I farten troede jeg at det var en pige, ind til, jeg kom til at se skægget under hagen. På et af mine gamle billeder kan jeg se, at han kommer til at passe helt fantastisk med den store nissepige jeg har.




Da jeg kom hjem fra bagagerumsmarkedet, var tøjet i maskinen klar til at blive hængt til tørre på altanen og efter en lur på sofaen, tog jeg mugselv i nakken og satte mig der ud. Temperaturen havde sneget sig op på 33 grader. Et par timer senere gik solen ned og da myggene indfandt sig, trak jeg inden for.

Nu har jeg kun 3 arbejdsdage tilbage i mit nuværende job. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar