mandag den 22. juni 2015

Urtepotter må der til!

Mine Pilea'er vokser og vokser og et af de råd, jeg plejer at give folk, som spørger til pasning af Pilea er: De elsker jord og bør derfor pottes om til større potter, ofte. Mit køkkenvindue huser pt. 4 store Pilea'er, 3 aflæggere og 3 mini stiklinger. Inden længe får jeg brug for flere og større potter. ungerne pibler op af jorden, i en sådan grad at jeg kan tælle over 20 unger, som kigger frem fra bunden af potterne. De får lov at vokse sig større, før jeg igen må potte om. Det. Bliver nok  om et par uger. Så kan jeg også få plantet noget i de 3 pottehoveder, som jeg købte på sidste bagagerumsmarked. Må bare lige få købt noget mere jord.

I torsdags købte jeg fine, nye urtepotter hos Danmission på Kennedy Plads. En mellem stor og 3 bitte små. De små kan bruges til de aller mindste Pilea'er, mens de vokser sig større.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar