onsdag den 17. juni 2015

Retro, når det er aller bedst

I går var jeg en tur hos Blå Kors i Skalborg, da det var ved at være længe siden sidst. På hylden med salt og peberbøsser stod der nogle skønne salt og peberkværne, som jeg var nødt til at kigge nærmere på. De var ikke særlig store, men det var helt sikkert, at der var kredset om detaljerne. Som den samler jeg er, vendte jeg dem i bunden, for at se, om de skulle være stemplet. Med ganske småt stod der ganske vist også "Digsmed Design." Så var jeg jo nødt til at tage dem med hjem. Jeg husker mest Digsmed for deres lysestager til tynde kertelys, men efter at have googlet dem, kan jeg se, at de har lavet mange skønne ting i træ. Nu må jeg på jagt efter et Skærebræt. Jeg fandt også en rigtig charmerende kurv, med træ und i. Kurven og de to kværne ligner et match i mine øjn, omend en kurv er lidt megetat gøre ud af sit salt og peber, synes jeg. Men et skønt sæt er det!






I dag lykkedes det mig også at finde et par skønne sager hos Danmission i Svenstrup.

Jeg fandt en finurlig urtepotteskjuler i flamingo.

(Planten er fra en stikling, jeg byttede mig til i en FB gruppe)

Røde plasjtikbøtter til køkkenet, kan man aldrig få for mange af.


I en sofa fik jeg øje på denne skønne Marimekkopude. Den er lige i mine farver og vil passe skønt til min grønne retro sofa.


Inspireret af en artikel i det nye "Scandinavian Retro" blad, købte jeg også et flot blåt tørklæde til 5kr, som jeg håber jeg kan få brugt denne sommer, for fint ser det da ud.




Retro bladet sælges flere steder i Danmark. Forhandlerlisten finder i her: http://www.scandinavianretro.com/sales-outlets



Ingen kommentarer:

Send en kommentar