søndag den 7. juni 2015

Fuglen er fløjet og havnen er trawlet for lopper

I formiddags flyttede den store blåmejse familie, som jeg har haft logerende på altanen. 7 pjuskede unger talte jeg. En efter en, stak de forsigtigt hovedet ud af hullet, nervøse for deres første flyvetur. Det var som at se en flok faldskærmsudspringere hoppe ud fra en flyver. Et par af dem skulle lige have en motiverende snack inden afgang, men alle så ud til at klare deres første flyvetur ud over altanen.











Efter at have taget afsked med hele familien blåmejse, tog jeg ind til byen, hvor der blev holdt "lopper på havnen." Det blæste en del, så måske var det derfor, der ikke var mødt så mange op. Eller også var det fordi jeg tog der ind, tidligere end normalt.





Det var det samme, som normalt. Fyldte tøjstativer, lidt legetøj og lidt retro. Jeg var lige ved at tro,mat jeg ikke ville finde noget, men den sidste stand jeg kiggede på, havde noget jeg kunne bruge. En fin Kosta Boda Sunflower stage til min samling. Jeg kunne ikke huske, om jeg gavde den størrelse i forvejen, så jeg blev glædeligt overrasket, da jeg kom hjem og så, at jeg ikke havde den størrelse, som endda var en af de høje i serien!



Efter havnen, gik turen til Aalborg Storcenter, hvor de holdt det sidste bagagerumsmarked i dag. Det var et lidt sløjt marked og jeg endte da også med at gå tomhændet hjem der fra.




Der er lidt tomt på altanen nu, hvor en pippende familie på 9, ikke længere bor der. Heldigvis kommer de store blåmejser stadig forbi efter mad en gang i mellem. Nogen gange flyver de hen og sætter sig på bambuspindene, som de plejede at benytte, nå de skulle flyve ind i fuglekassen. Måske de også synes det er en smule sørgmodigt, at de ikke bor der længere?!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar