lørdag den 16. maj 2015

Karneval og genbrug

Denne weekend virker helt forkert. Måske skyldes det Kristihimmelfartsferien, måske noget andet, ihvertfald har jeg ikke kunne opspore et eneste loppemarked i Aalborg, denne weekend. Genbrugsbutikkerne havde lukket i går, fredag, så det er ikke blevet til så meget genbrug denne uge. Jeg fik dog købt 2 beskedne ting i onsdags, da jeg var i Nørresundby.

Det store karneval i Aalborg, er lige om hjørnet. I samtlige genbrugsbutikker møder man små grupper af personer, som spørger efter tøj, de kan bruge til karneval. Derfor har de fleste genbrugsbutikker da også lavet et lille hjørne med "klæd ud tøj." Selv hos Blå Kors, der normalt ikke sælger tøj, har de fundet lidt karnevalstøj frem. Det er blandt karnevalstøjet, at man kan være heldig at finde retrokjoler. I onsdags købte jeg en til 30kr hos Kirkens Korshær. Den har både plissé og en snert af grønne planter. Begge er to ting, som jeg har set, som modetendenser lige nu. Jeg er ikke en kjolepige, men derfor er det slligevel sjovt at tage kjole på til familiefødselsdage og andre højtideligheder, hvor familien er samlet. Så nu har jeg endnu en retrokjole at tage på. Skulderpuderne var flade og dryssede, så dem klippede jeg af, inden jeg smed den i vaskemaskinen.



Hos Danmission købte jeg en sjov kagedåse med autentisk, psykedelisk mønster fra 60'erne. Det tog både mig og damen ved kassen, lidt tid at finde den lille, runde prik, som indikerede prisen. Måske kan i finde den.



I går startede en hel uge med karneval i Aalborg. Traditionen tro, var jeg i går inde at se "Battle of Carnival" optoget. Hvert år konkurrere internationale karnevalsgrupper om at vinde titlen, som bedste karnevalsgruppe, hvor der følger en pengegave med. Det er altid et broget udvalg. Selv om de har brugt mange penge på costumerne, skal man ikke tro, at folk til det rigtige Katnevalsoptog, lørdag d. 23. Maj, ikke har gjort lige så meget ud af deres tøj. I ca. En måned har man kunne høre folk snakke tyl, karnevalsvogne osv. rundt omkring i hele Aalborg. Jo. Vi tager skam vores karneval seriøst! Og selv om jeg kun har deltaget en enkelt gang, er det noget, som jeg elsker. En gammel tradition, som bare høre til Aalborg, på lige fod med priskrig i Jomfru Ane Gade.


































Ingen kommentarer:

Send en kommentar