tirsdag den 12. maj 2015

Farserede portobellosvampe

I weekenden faldt jeg over en pakke portobellosvampe til 10kr i Bilka. Det er ved at være længe siden, jeg sidst har lavet farserede portobellosvampe og da jeg også havde cheddar tern i køleskabet, bestemte jeg mig for at lave det i dag.

Farserede Portobellosvampe

Skyl svampene og fjern stokkene (dem spiste jeg rå)


Hak en håndfuld persille (hentet frisk fra mit repos)


Bland oksefars, æg, salt, peber, persille og krydderier efter smag (jeg bruger altid karry i min madlavning og tilføjede også lidt piri piri)




Til sidst blandes cheddar ost i.


Svampene lægges i et ovnfast fad og fyldes med farsblandingen, hvorefter det bages i ovenen i ca. 30 min. ved 200 grader.


Man kan sikkert godt servere svampene med både sovs og salat, men jeg nøjes med at bruge kødsaften fra fadet, som sauce.




Sundt - men godt. Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar