torsdag den 7. maj 2015

Grønne fingre - en blev til flere

I dag var jeg i Bilka efter job. Jeg faldt over et tilbud med 3 miniplanter for 20kr. Jeg kender ikke navnene på planterne. Jeg tænkte at de kunne være et sjovt lille projekt. Potterne var meget små, men nu har jeg plantet dem ud i potterne jeg købte til 2kr på loppemarkedet hos Kærby Hvilehjem, i et rorsøg på at få dem til at vokse.



Jeg kunne heller ikke lade være med at investere 20kr i en Oxalis, da den aflægger jeg fik hos min mormor var meget beskeden. Jeg deler nok planten op i 2 på et senere tidspunkt. Den blev lidt mast på turen hjem fra Bilka, men jeg håber at den retter sig op, når solen kommer.


Jeg har gået med en idé om at jeg ville prøve at dele min mindste Monstera. Forsigtigt måtte jeg lirke planten ud af potten. Der var mange rødder, som stak ud igennem hulletne i bunden af potten, så det krævede lidt arbejde og forsigtighed at få planten op.



Forsigtigt begyndte jeg nu at gøre jorden så løs, at jeg kunne tage fat om roden på stænglerne, så jeg kunne få skilt rødderne fra hinanden.


Jeg fik delt planten op i 4 planter. 2 store og 2 små. Nu bliver det spændende at følge planternes vækst. Jeg betalte 40kr for planten i Eurospar. Normalt koster den vist 70kr,




Inden jeg gik i Bilka, købte jeg to reoler i gennemsigtig plexiglas hos Blå Kors. Jeg har en idé om, at de kan bruges som blomsterhylder på min altan. Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve. Billedet må i vente med at se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar