mandag den 25. maj 2015

En begivenhedsrig uge med lidt af det hele.

hold op, hvor er denne uge bare fløjet afsted. Jeg har haft så travlt, at jeg ikke kunne overkomme at skrive løbende her på bloggen.

Mandag var jeg til Zumba og Thai-bo. Thai-bo er ret nyt for mig, men efter at have prøvet det to gange, tror jeg, at det er lige noget for mig. Det er hårdt, men jeg kan mærke at det er godt for mine mavemuskler, min kondi og mine hjerneceller.

Tirsdag fandt jeg en fin altankasse (ikea) og 2 små lanterner, som nogen havde smidt væk. Jeg kunne sagtens se dem i brug på min altan, så de kom naturligvis med hjem.


Onsdag var jeg til førstehjælpskursus fra kl. 7-15. Det var spændende og lærerigt. Mit sidste førstehjælpskursus havde 21 år på bagen, så jeg var glad for at få det opdateret.


Efter førstehjælpskurset, tog jeg til Svenstrup, hvor jeg var i Folkekirkens Nødhjælps og Danmission. En teaktræskampe, en lille Quality Street dåse, en saltbøsse, en lidt voldsom kødsav og en fin rulle til at rulle vaffelkræmmerhuse på, var hvad det blev til.





Torsdag var jeg med mine forælde i Nørresundby, hvor vi var i Kirkens Korshær, Blå Kors og Genbrug Nord. Jeg købte en fin dug i gule og grønne nuancer (ikke fotograferet), en retrobluse og en rød spand fra Norge, som jeg har plantet jordbær i på altanen.



Hos Blå Kors fandt jeg 2 gamle brødforme fra OMA. De var i ret flot stand. Jeg bager ikke så mange franskbrød, men kunne alligevel godt finde på at bage engang i mellem.


Men for ikke at formene bare skulle stå og fylde i et skab, fik jeg en idé. Hvis bare man kunne skære, bore eller udstanse to huller i formen, så den kan hænge på væggen, ja så vil man kunne bruge brødformen både som hylde og brødform. Det kræver lige, at jeg finder den rette person til at hjælpe mig, således formen tager mindst mulig skade ved projektet.


Fredag var jeg i Blå Kors i Aalborg. Der fandt jeg en lille plantebog fra 1955, med mange fine blomstermotiver. Jeg har fundet de fleste af mine, efterhånden mange, stueplanter der i.


På vej hjem, kom jeg forbi en nyopstillet container, i forbindelse med renoveringen, i min boligafdeling. Der kunne jeg skimte noget, som vakte min interesse. Og nøj, hvor var jeg glad for, at jeg gik den vej hjem, for sikke et fund, det skulle vise sig at være. En helt ubrugt retrokuffert til håndbagage fra Cavalet. Kun nogle små klatter maling, måtte jeg fjerne der fra. De er sikkert kommet, efter den er havnet i containeren, men nu er de af. Kun et par skrammer har den fået ved håndtaget. Jeg forestiller mig, at den er lagt i en pose, i bunden af et skab i mange, mange år. Lejlighederne stammer fra midt i 70erne, så den må have lagt, godt gemt og godt beskyttet. Nu pynter den hos mig!







I går stod hele dagen på karneval. Jeg elsker den stemning der er i Aalborg på denne ene dag om året. Det kan ikke undgås at der kommer et par slagsmål og andre ubehageligheder på sådan en dag, når folk fra nær og fjern samles og drikker en masse alkohol, men jeg oplevede heldigvis kun venlige og fesstemte mennesker. Hjælpsomme mennesker og gavmilde mennesker. At se politi over alt, var med til at få folk til at føle sig trygge. Vi ved at politiet er med os over alt og ser os over alt på denne dag, men alligevel vat det kun ud af øjenkrogen, at man lagde mærke til det. Det var helt, som det skulle være. Jeg deltog ikke selv i optoget, men jeg elsker at man kan deltage på trods af netop dette. Det er sjovt at se optoget, drikke lidt med veninderne og senere feste i Kildeparken. Jo. Aalborg karneval er skam for alle.











I dag var dagen der på, så jeg tog det stille og roligt. Først ved 13-tiden cyklede jeg ud til et lukket Aalborg Storcenter, hvor der blev afholdt bagagerumsmarked. Hvem der havde kludret i planlægningen ved jeg ikke, men flere folk gik forgæves, i håb om at kunne handle ind i Bilka. Men nej. Alt var lukket. Det var jo også dagen efter karneval, hvikket betød, at der var meget få sælgere og en færre besøgende. Jeg fandt et fint "K" som kan hænge på væggen. For at illustrere det, satte jeg det på en skrue. Der skal 2 skruer til, for at få det til at hænge lige. 




Da bilka var lukket, bestemte jeg mig for at cykle i Plantorama. Jeg ville se om de havde fået Stevia hjem. Det havde de ikke. I stedet blev jeg inspireret til at købe et Bornholmsk Figentræ, da det var sat ned til 100kr. Når jeg køber planter, står jeg og kigger alle planterne efter, for at finde den helt rigtige. Jeg kigger efter skud, knopper, afklipninger, facon osv. Jeg fravalgte dem, som på forhånd var blevet klippet til. Uden synderlig forstand på det, tror jeg planten har det bedst, med så få "indgreb," som muligt, skulle den blive for stor og busket, må jeg selv klippe den til, efter hånden.


I morgen starter en ny uge, som bl.a. byder på et par loppemarkeder. Håber i alle har haft en god uge og nyder Pinsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar