lørdag den 9. maj 2015

En baby flytter hjemme fra og nye reoler på altanen

I går fik jeg hentet de gennemsigtige plexiglas reoler, som jeg købte hos Blå Kors i torsdags. Det var lidt af et sats, men som de stod der i butikken, til 25kr pr. stk. Jeg havde en idé om, at de kunne bruges, som plante reoler på altanen. Som sagt, så gjort.

(2 halve reoler samlet til 1 hel)

Nu har jeg nemlig ekstra plads til at fylde min altan med blomster, krydderurter mm. De er nemlig ved at starte op med en nærmest total renovering af lejlighederne, her hvor jeg bor.

Det betyder at min udsigt pt. er gået fra det



Til det




Det er min sidste sommer på altanen, som den står nu, så derfor vil jeg gå all in på blomster osv. Jeg vil ihvertfald gøre et forsøg på at nyde sommeren på min altan, på trods af det kaos, der lige om lidt begynder.

I formiddags var jeg til fødselsdags-brunch hos min svigerinde, bror og niece. Hun havde ønsket sig planter til haven, men jeg kunne alligevel ikke lade være med også at give hende nogle af mine hjemmeavlede indendørs planter.



Endelig syntes jeg, at en af mine Pilea babyer var blevet stor nok til at flytte hjemme fra. Det gav også anledning til at potte et par andre om, så de kunne få mere jord at vokse i. Hun fik også den ene af mine Monstera plante og en lille Fredslilje, som jeg tog nogle aflæggere fra, på mit job. Jeg havde lavet blomsterpinde (bambus spyd), med navnet på planternr, på en label. Ikke noget fancy, men enkelt, brugbart og informativt.

Nu ligger jeg på sofaen, under et varmt tæppe. Jeg var i byen i går og kom først hjem kl. 3:30, så jeg var lidt træt, da jeg i morges stod op til brunch. Det er jeg stadig. Vejret er gråt og vådt, så det passer mig helt fint, at jeg nu kan ligge her og slappe af på sofaen, mens de viser "Mit Afrika" (Karen Blixen) på DR2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar