tirsdag den 8. juli 2014

Feriefølelse på en almindelig, kedelig søndag

I søndags blev heg vækket kl. 07:20, da en veninde skrev til mig på Facebook og hendes besked dumpede ind på min FB messenger, som et højt "PLING!" Skaden var ikke så stor, idet jeg alligevel skulle op kl. 07:45, hvilket jeg normalt gør om søndagen, for at nå en bus til Zumba. Jeg tjekkede mine andre Facebook notifikationer fra sengen og kunne se, at zumba instruktøren var blevet syg og måtte sende en afløser. Jeg hader afløsere! I sær når det er nogen, som nok har dansehold, men ikke Zumba. Da jeg var blevet vækket aå tidligt, kunne jeg lige præcis nå at melde afbud. Så det gjorde jeg! Lidt ærgelig over, at jeg kun havde været til træning én time sidste uge, da jeg selv måtte melde afbud til ét hold, 2 hold var aflyst pga. sommerferie og min salsainstruktør havde taget fejl af dagene, så de to tiners dans blev også aflyst. Øv! Velvidende, at jeg også i denne uge står med et lidt knebent træningsprogram, fik jeg en idé!

Der var "Lopper på havnen," inde i centrum og da jeg nu var vågnet og stået tidligt op, besluttede jeg mig for at GÅ turen ind til centrum. Det sker sjældent, idet jeg har et buskort og jo normalvis også har et ret stramt program... Men i søndags satte jeg mig for at gøre det! Jeg er lige begyndt at bruge "Endomondo," så jeg synes det kunne være sjovt at se, hvor langt præcist der var fra min lejlighed til havnen i centrum. Det var overskyet, så jeg pakkede en taskeparaply i tasken og drog afsted! Jeg gik i mit normale tempo og stoppede kun op, når der var rødt lys i et lyssignal. Da jeg havde gået 3km blev det så lummert, at jeg også lige måtte bruge tid på at binde min jakke om maven og sætte håret i en knold. Pyh det var varmt! Kl. 12:06 nåede jeg mit mål. Lopper på havnen!
 


 





 
Som altid, var der rigtig mange folk og rigtig meget tøj, men jeg kunne se, at flere og flere havde retro sager med. De par ting, som jeg overvejede at købe, lå lige lidt højere prismæssigt, end jeg havde lyst til at betale, så jeg lod det stå. Kun én ting købte jeg med hjem. Det var sådan set også den jeg havde håbet på at købe. Man kan nemlig følge "lopper på havnen" på instagram (lopperpaahavnen) og der bliver lagt teasere ud, inden markederne og der havde jeg spottet denne ene ting. Nemlig en kugle uro fra Scandia Design Hellerup. Personligt kalder jeg dem for "prikker i luften," men jeg har også set dem omtalt som "kinetiske kugler." Jeg var næsten nået alle boderne i gennem, da jeg så den på et bord. Da jeg ville til at spørge på prisen, så jeg et velkendt ansigt ved min side. En krejler (en krejler = en som støvsuger alle loppemarkeder og som ikke køber tingene for sin egen nydelse, men for at sælge dem videre til en pris 4-5 gange så dyr). Jeg skyndte mig at tage kuglerne i hånden, hvilket med det samme fik hende til at gå! Jo, jeg kender dem og de må også kende mig efterhånden, for jeg ser dem hver gang jeg er til loppemarked. Jeg købte dem til 50kr. hvilket var rimligt, men alligevel det dyreste jeg nogensinde har betalt for sådanne kugler, men en garvet retro samler som mig, følger også med i priserne og derfor vurderede jeg, at 50kr. var et meget godt køb. Nu er den kommet hjem til samlingen.
 



 
Jeg har 4 af dem, men den ene mangler desværre sin fod, så den har jeg sat i min grønne vase. I min "gule hylde," har jeg sat den lille skulptur med sølvkuglerne, som skiller sig lidt ud fra de andre.
 
Der var også et Triathlon i gang på havnen denne søndag. Jeg ved ikke helt hvad det gik ud på, men de skulle ihvertfald runde havnefronten, lige ud for det område på havnen, hvor loppemarkedet fandt sted, så her får i lge et par stemningsbilleder.
 
 








 
På vej til centrum, så jeg for første gang lidt liv i havnebassinet. Der var ikke nogen ude at svømme, men to fyre var i gang med at rense det, da jeg gik forbi.
 
 





 
 Da jeg handlede ind i Føtex, skrev min veninde og spurgte mig, om der foregik noget inde i byen i dag og da jeg fortalte om loppemarkedet, samt de sjove "ridedyr" fra FunCenter, som var nede på havnen, sagde hun at jeg skulle vente på dem (hende og hendes datter). I mens jeg ventede, tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne benytte ventetiden på at forkæle migselv, så jeg købte en Kokos Frapucino hos Starbucks, da jeg ville smage, om den var lige så god, som den jeg fik i Berlin. Det var den desværre ikke. Den smagte mere af chokolade, end af kokos.

 
Da de kom ind til byen, gik jeg alle boderne i gennem igen sammen med dem. Da vi stoppede op ved noget make-up og jeg fik at vide, at det hele kostede 10kr. pr. stk., var jeg hurtig med at finde de ting, der stod MAC på. Jeg har sagt det før. Jeg er ikke bange for at købe brugt make-up, da de fleste folk har brugt det fornuftigt, med en pensel, ganske diskret. Desuden var det nærmest ikke brugt. Er man bange for bakterier, kan man sprøjte lidt sprit på øjenskygge, inden man bruger det. Jeg bruger øjenskygge hver dag og har brugt rigtig mange penge på make-up. MAC er mit foretrukne mærke, så det var noget af et scoop, jeg fik lavet mig der.
 
 
Da vi havde set det hele, gik vi ud til Vestbyen, hvor vi først handlede inde i Kvickly og derefter endte på café Ulla Terkelsen London. Det var første gang, min veninden var der inde og jeg havde kun været der til brunch, en gang før. Jeg elsker stemningen der inde og hendes 4 årige datter var meget fascineret af de mange forskellige lamper der inde.
 
 



Vi fandt en hyggelig krog neden under, hvor vi kunne få strøm på vores mobiltelefoner. Der var ikke så mange andre på caféen, da det var søndag aften (ja, vi havde faktisk gået så meget rundt, at vi var der lige omkring spisetid kl. 17:30), men der sad et par andre gæster, ude i deres lille "gårdhave." Da vi sad der og hyggede os, kunne jeg ikke lade være med at nyde det. Jeg elsker, når man kan finde tid til at hygge og nyde, selv om man ikke har ferie. For at fuldende en hyggelig søndag aften, gik vi igen ind til byen, hvor køen til byens nye YOGO var forsvundet. Det var vi nødt til at udnytte, så vi måtte ind at se, hvad det i grunden var for noget, det der YOGO yoghurtis. Man kunne vælge i mellem 6 forskellige slags yoghurt. Man tog et bæger og måtte selv blande sin is, som man havde lyst. Der var både slik og frugt, som man kunne bruge som tilbehør. Alt sammen kostede 13kr./ 100g. Da det var første gang jeg smagte det, tog jeg en prøve at de 4 med frugtsmag, men nu har jeg fortrudt, at jeg ikke også smagte den med chokolade. Den har jeg til gode til en anden dag.
 
 
Jeg tror at klokken var over 21, før jeg endelig var hjemme. Sikke en skøn søndag. Gik hjemme fra kl. 11, uden andre intentioner, end at besøge "lopper på havnen" og endte med at have den skønneste dag længe. Flere af den slags, tak! Jeg har på fornemmelsen, at dagen i morgen kunne blive lige så skøn. I morgen skal jeg nemlig med en flok tøser til Backstreet Boys koncert i Skovdalen. Jeg er ikke fan af Backstreet Boys, men da jeg hørte, at de skulle spille i Skovdalen, tænkte jeg, at det kunne gå hen og blive en sjov oplevelse, da Skovdalen for mig, mest minder om det sted, hvor Lars Lilholt spiller... For et par dage siden var Elton John i Skovdalen, men i morgen er det så Backstreet Boys. Endelig noget musik, jeg kan holde ud at høre på, omend jeg ikke er fan. De har lovet 29 grader, så jeg må vist hellere pakke solcreme og solbriller i tasken!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar