lørdag den 5. juli 2014

Det blomstrer stadig på min altan

Jeg elsker min altan. Jeg elsker at fylde den med planter, som jeg forsøger at holde liv i på bedste vis. Det betyder, at jeg må fylde vandkanden 3 gange, for at få vandet det hele. Men jeg hygger mig med det. Og selv om min spinat ser håbløs ud og min lilla viol og bellis ikke længere ser så friske ud, ja så bevarer jeg optimismen. Det gør jeg fordi jeg kan se, at mine stolte kavalerer står med knopper, mine tagetes blomstrer i smukke retro farver, mine krydderurter vokser og vokser og det samme gør min bøftomat. Min karryplante står endda med fine gule blomster. Min nellike er vokset så stor, at jeg har sat den i en ny altankasse fra Ikea, med håb om, at den vil vokse sig endnu større. Jeg elsker duften af nelliker! Min Pelargonie, som jeg købte for 5kr. står med store fine blomster og blomsten jeg købte for 8kr. i sidste uge pynter også.
 
 

 


 



 

 

De røde plastickrus jeg købte for 29kr. i Ikea for en uge siden, har jeg hængt op på min bambus skillevæg, som jeg har stående op af muren på altanen. Tænk at hankene passede præcis der på. Jeg har endnu ikke fået plantet noget i det sidste krus. Jeg købte også 3 orange "krus" til ophæng, da jeg ville se om de kunne bruges til at plante i. Tænk, de passer præcis på de grønne mælkekasser, som jeg har brugt til at lave en lille reol der ude. Jeg vil have købt nogle krydderurter til at plante der i. I forvejen har jeg nu: karry, rosmarin, citrus timian, stevia, mynte, kruspersille og lakridstagetes der ude. Der hænger stadig et par jordbær på planterne der ude, men det er ikke den store høst jeg har haft ud af dem. Men bare det. at det lykkedes at få lidt, var det hele værd. Jeg elsker simpelthen at se, at mine planter trives. Min Clematis er ikke ret stor og blomsterne ikke de kønneste, men alligevel kan se se, at der stadig er flere knopper på den, så det er bestemt også en succeshistorie, når jeg tænker på. at jeg i foråret tvivlede på, om jeg overhovedet kunne få liv i planten igen.
 


 


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar