søndag den 13. juli 2014

Bagagerumsmarked i regnvejr!



Det har regnet hele dagen. Det så ellers ud til at holde nogen lunde tørvejr, med kun minimalt regnvejr. Men selvfølgelig startede regnvejret for alvor, da jeg var på vej til bagagerumsmarkedet.Øv! Jeg vidste, at der ikke ville være ret mange sælgere, som gad at stå ude i regnvejr det meste af dagen, men jeg trøstede mig med, at jeg jo bor lige ved siden af og hurtigt ville kunne være hjemme og tage tørt tøj på, når jeg havde været boderne i gennem.
 
(min udsigt inden jeg gik over til bagagerumsmarkedet)
 



 
Det gode ved at bagagerumsmarkedet bliver afholdt på Dyrskuepladsen er, at man har bevaret de gamle staldbygninger. Jeg husker det, som var det i går, at hestene stod i båsene, i mens "hestepigerne" stod og striglede dem og flettede deres máner og landmændene stod og tørrede deres store køer af med halm. Men siden man for mange år siden afskaffede det årlige dyrskue, grundet faren for kogalskab, har staldene lagt henlagte. Dog er de blevet brugt en gang i mellem, når man har afholdt hestestævne på dyrskuepladsen. De gamle stalde må også benyttes under bagagerumsmarkedet og nogle vælger lige frem, at de vil stå der inde og sælge deres ting, også selv om det ikke regner. I dag var det vist pga. regnvejret, at mange folk havde valgt at flytte deres boder der ind.
 






 
(Selv i regnvejr kan man hygge sig)
 
Det kan godt være, at der ikke blev solgt så meget i dag pga. regnvejret, men jeg endte da med at købe en del. Desværre var det ikke det hele, som kunne tåle dagens regnvejr. Gamle dåser og vand, har aldrig været en god kombination. Heldigvis købte jeg de 3 dåser til en god pris, så jeg ikke behøver, at ærge mig alt for meget over det.
 

 
 
 
Endelig fik jeg fat i en lilla 8-kantet IRA Dåse med Anita Wangel dekoration. Desværre har den en del ælde bag sig, så også den bærer præg af, ikke at være blevet passe ordenligt på og har derfor mistet en del af sine dekorationer. Dåser hører bare ikke hjemme i fugtige papkasser eller regnvejr. Sådan en skam.
 

 
Laurids Lønborg dåsen er lidt bulet og har lidt rust ved låget, men den er stadig fin i mine øjne. Det idéelle havde selvfølgelig været, hvis den var af plastic, som min anden Laurids Lønborg bøtte, med samme mønster af Dorthe Bruun Rasmussen.
 


 
Plastic bøtten fik jeg i en gave for nogle år siden, indeholdende fyrfadslys, så det bruger jeg den stadig til. Da jeg fik den, havde jeg ingen anelse om, at Laurids Lønborg skulle være noget særligt. Men det ved jeg nu.
 
De to søde underkopper fra Stavangerflint købte jeg til 5kr. pr. stk. Jeg kunne have købt flere, men kan godt lide at have forskellige tallerkener. Men 2 ens til den pris, kunne jeg altså ikke stå for.
 
Garderen er ca. 25 år gammel og købt af en, som samlede på egnsdukker.. Men nu er den havnet sine dage hos en, som samler på garderhusarerer.
 
Den lille rangle med de kulørte kugler, kunne jeg ikke stå for.
 
Jeg synes selv, at jeg har gjort nogle ret fine køb i dag, på trods af regnvejret. Jeg har tørret alle dåserne grundigt, men forsigtigt, af med et viskestykke, da jeg ved at dåser ikke har godt af vand. Nu skal jeg så bare lige have flyttet rundt med et par ting i køkkenet, så jeg kan få plads til dem, sammen med de andre dåser jeg har.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar