onsdag den 20. april 2016

Loppemarked på Filipskolen og nyt tvbord

I lørdags afholdt Filipskolen sit årlige loppemarked. Mens jeg stod der i køen, tænkte jeg på, hvordan jeg for 20 år siden erhvervede mig min gode, gamle sovesofa, på det selv samme loppemarked. 20 år!! Tænk at jeg har kommet til deres loppemarked i så mange år. Måske er der enkelte år, der er glippede, men jeg har sikkert også kommet der før 1996. 1996 var det år, jeg flyttede hjemme fra i April måned, så derfor ved jeg, at det er 20 år siden jeg købte den sofa. Desværre er den nu slidt så meget, at jeg må bruge et sengetæppe, for at dække over hullerne, men det gør den bestemt ikke mindre behagelig at sidde, eller sove på. Det er nemlig en sovesofa.

De solgte kaffe og rundstykker i køen, men det var vist de færreste, som havde nerver til at benytte sig af tilbudet. Måske skyldes det, at ingen vist forlader deres hjem, en lørdag morgen, uden allerede at have spist morgenmad først. Da klokken blev 10:00, blev snoren fjernet og vi kunne løbe/ gå gennem skolegården og der fra vælge, hvor man ville hen. Jeg gik efter lokalet med nips, men det var der ikke. I stedet kom jeg til rummet med finere nips, men der kunne jeg heldigvis også finde lidt sager, som ikke var alt for dyre. Da jeg var lige ved at betale, skrev min mor, at jeg skulle komme ned i gymnastiksalen, hvor der var tøj og sko. Da jeg kom der ned, kunne jeg se, at halvdelen af salen var fyldt med nips, så der var nok at se på.













Her kan i se, hvad jeg købte.

En fin holder til snor

Søde grydelapper

Fine dækkeservietter med julemotiver af Britt?

En sød remse med påskelam


En sjov espressokop fra svenske Mique


En fin bordløber

En stribet Erik Kold bøtte

En grøn Erik Kold tedåse med orange låg.

Til 10kr var det vist mit bedste fund. Hjemme havde jeg nemlig en anden Erik Kold tedåse med forkert låg.



Match made in heaven, hvis i spørger mig.

Efter loppemarkedet tog vi ud til Loppehjørnet i Klarup (genbrugsbutik) og Kirkens Korshær i Storvorde. Der var ikke rigtig noget at komme efter i Klarup, men i Storvorde forelskede jeg mig i et rødt sybord. Det ville passe perfekt, som tvbord. Da jeg fik det hjem, måtte jeg straks have det indviet, så jeg var oppe det halve af natten, men hvor er jeg glad for resultatet! Det gamle tvbord fra Ikea er flyttet ind i soveværelset, hvor et gammelt containerfund, så måtte flytte i en container igen.


.Jeg købte også et lille blåt håndspejl og et sjovt, italiensk læderbælte hos Kirkens korshær.


Den lille skrue er en sjov, lille detalje og vidner om kvalitet

Spejlet skal lige vaskes og pudses grundigt, men så bliver det også fint til, når jeg skal se mit hår i nakken.


2 kommentarer:

  1. Har du stadig den denne grønne erik kold bøtte til te ...... hvad er prisen ,,, mouseaalborg@outlook.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har jeg, men den er ikke til salg. Jeg køber primært til min egen samling. Det er kun de ting jeg ikke længere har plads til, som bliver sat til salg hen af vejen. Du kan finde min salgsside på Instagram under profilen: retroshopdk eller i min facebookgruppe: Karolines Retro Salg. Jeg har lige sat en kaffebøtte til salg. Vh. Karoline

      Slet